IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да зареждате телефона си в колата

Смартфонът отдавна е незаменим помощник, но и с него трябва да се внимава

Модерният смартфон замени навигацията при много автомобили, както и бордовия компютър. И като цяло никое пътуване с автомобила не минава без него. Единственият проблем е, че батерията се изтощава бързо при такава интензивна употреба. Затова и кабелът за зареждане обикновено е под ръка, но за да не се повреди смартфонът, той трябва да се зарежда правилно в колата, категорични са експерти.


смартфон


На първо място, адаптерът за зареждане на смартфон в автомобил трябва да има функцията на многостепенна система за защита срещу късо съединение и прегряване. В противен случай бързо ще се развали, като се случва със запалката. Затова, когато купувате проводник, трябва да обърнете внимание на изходната мощност.

„Адаптер с ток от 1А ще зарежда смартфона дълго време, а ако GPS-навигацията е включена паралелно, ще отнеме още повече време - няколко часа. За по-бързо захранване на батерията е необходимо устройство с изходна мощност 2А или 2,4А”, съветван експертът.


смартфон


Освен това, по-добре е, ако зареждането се извършва с гъвкав кабел, тъй като така шансовете той да се скъса или повреди са по-малки. Също така телефонът не трябва да се презарежда в автомобила – ако той седи постоянно закачен на кабела, батерията му неизбежно ще се нагрее и в резултат на това нейният експлоатационен живот ще намалее.


0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Прав си че за желязофосфатните батерии няма никакъв проблем да бъдат зареждани до 100% и дори имат по-дълъг живот от типичната литиево йонна батерия. Но не е задължително да бъде зареждана до 100%, а това трябва да се прави само от време на време. Произвеждат се от сравнително евтини и достъпни материали и единственият им недостатък е, че са малко по-тежки и обемни, но пък са идеални за по-евтини автомобили. Като бонус са пожаробезопасни.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Телефон в кола не се зарежда, лятото особенно се нагрява доста, безжичните зарядни са мемета и нищо не могат да заредят и ако за едно пътуване ви пада батерията си вземете направо нов.
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #18 ( преди 1 година )
    Ще заблудиш хората, защото пък ако батерията ти е LFP - литиево-железен фосфат, Tesla препоръчва да поддържате лимита си на зареждане до 100%, дори за ежедневна употреба, както и да зареждате напълно автомобила си до 100% поне веднъж седмично.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    # 1, 2, 3 и т.н. живеете в масовата заблуда. Днешните батерии НЯМАТ проблем с пиков ток, имат проблем с прегряване и с недобро управление на заряда. При добра система за подгрев/охлаждане (термоуправление) и при добър алгоритъм на зареждане (BMS - battery management system) няма проблеми. Недейте им трепери. При телефоните са консуматив. Те ни служат на нас, не ние на тях. Мъск имаше публикация: Зареждане/разреждане в диапазона 5-90% не са проблем за колата. И 100% не са ако потеглите веднага.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    С Android 10 дойде опцията Smart Battery Capacity, която спира зареждането малко под 100% на самата клетка (нищо, че на тел. си пише 100%) и така с този буфер ти увеличава значително живота на батерията. Новите NMC532 клетки на Тесла с графитен анод, на които им слагат добавки за елиминиране на отлаганията по катода и анода. Резултат: след 12 000 цикъла батерията разполага с 90% капацитет. Т.е. 3 милиона км живот.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти направо измисли нова физика. Литиево-йонните батерии нямат памет и могат да бъдат зареждани в каквито си искаш интервали без последствия. Нещо повече. Ако зарядът им не пада под 20% и не надвишава 80%, живота им драстично се увеличава. А най-големият проблем на литиево-йонните батерии са израстъци, които се появяват по електрода наречени дендрити. Доказано е, че бързото зареждане от време на време значително намалява тяхното развитие защото, ги унищожава.
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Кобра ( преди 1 година )
    До #7 съвременните батерии нямат памет.Памет имаха батериите, използвани преди 20 и повече години. Сега никой не произвежда телефони с такива батерии с памет.
  • #14
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До #7 ( преди 1 година )
    Батерията има памет. Когато я зареждаш постоянно на проценти (около 40%) тя ще възприеме 40те % за новата си официална 0 (нула) . Т.е. Когато стигне примерно 39% телефона ще започне да изгасва, защото ще вярва, че заряда е свършил. Също така прегряването й я убива. Резките промени от много топло до много студено също дават отражение (изразяващо се в няколко изгубени %)
  • #13
    24 rate up comment 3 rate down comment
    usb ( преди 1 година )
    Четейки тези коментари за сетен път се убеждавам,че българинът е най-голям специалист по:футбол,***.е,телефони,ремонт на автомобили и мн.още способности!И сякаш е въпрос на чест неговият коментар да е коренно противоположен на останалите коментари!Весели празници!
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въобще не е важно какво ти е usb-то, а какви протоколи и какъв зареден ток могат да осигурят както кабела, така и зарядното. Ако една от двете е за по-малък ток или напрежение, това ще е максимума с който може да зареждате, каквото и да осигурява другото. Затова е добре само при по-кратки пътувания да ползвате бързото зареждане, а при по-дълги пътувания след достигане на около 50% заряд да преминете от бързо на бавно зареждане, чрез смяна на извода на зарядното или смяна на кабела.