fallback

Смяната на масло чрез изпомпване не е препоръчителна

Вижте защо този подход може да бъде опасен за двигателя

В автомобилните услуги процедура като вакуумна смяна на масло се използва в доста сервизи и от дълго време. Смята се, че технологията позволява да се работи по-бързо и майсторът няма да си изцапа ръцете. Освен това е по-екологично, защото маслото се отвежда директно в съдове за преработка. Този метод обаче има и сериозни недостатъци, за които ще ви разкажем накратко.

Така наречената вакуумна смяна включва изпомпване на старото масло през отвора на измервателната пръчка. Това става или с помощта на ръчни помпи, или с електрически компресор. Операцията не изисква повдигане на колата на подемник или крик, демонтиране на защитата на картера и отвиване на пробката за източване. Тоест ще излезе и по-евтино.

Но има и много недостатъци. Например, невъзможно е да се изпомпа абсолютно цялото масло, а остатъците отстарото ще се смесят с новото масло, което ще влоши неговите свойства. В картера остават продукти от износването - фин метален прах. Тъй като всичко това не напуска двигателя, той започва да работи като абразив. В резултат на това по стените на цилиндрите се появяват драскотини, което намалява ресурса на агрегата и постепенно го води към неприятния основен ремонт.

Да не забравяме и филтъра, който подлежи на редовна смяна. Не на всички автомобили е разположен така, че да може да се сменя без повдигане на колата. Но ако това не бъде направено, тогава старото масло също ще остане в корпуса на консуматива. И неизбежно ще се смеси с новото. Последствията са същите, като описаните по-горе.

А пробката на картера може да се "запече", вследствие на дълго време без да се отвива и завива. Това също е неприятна ситуация, защото при отвиване на резервната част е напълно възможно да се откъсне и тогава проблемите не могат да бъдат избегнати. Ще се наложи разпробиване, нова резба, нова пробка и т.н.

Ако пък въпросната пробка е с корково или гумено уплътнение, тогава с течение на времето може да протече. А при редовното и отвиване и завиване, тези гарнитури се проверяват.Така че при всички положения е по-безопасно и по-надеждно да се извърши „класическа“ смяна на маслото, дори и тя да е малко по-скъпа. Моторът ще ви благодари.

fallback
  • #7
    Някой ( преди 1 година )
    Да, бензинът вади много мръсотия. После го ползвам за миене на чаркове.
  • #6
    Вин ( преди 1 година )
    По двата метода го сменям и мисля, че няма разлика в количеството източено масло. Мързи ме някога, след изсмукване с помпата да отворя и пробната, за да видя дали ще изтече нещо, но понеже след изпомпване го изсипвам от легена обратно в тубата на новото, виждам че почти няма разлика по двата метода! Естествено, трябва да е загрято!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Или промивка с евтино минерално да поработи известно време, точене и после масло което си е за мотора. В накои промивки има по агресивна химия, а и никога не може да бъде источено цялото, 300-500 мл. остават. Често в сервиза чакат няколко минути и наливат, това пак остава доста отработено
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    и този бензин като разложи маслените отлагания и става една супа процедурата е преди смяната се сипва препарат за маслена промивка двигателя работи десетина минути след което източваш отработеното масло сменяш масления филтър наливаш ново масло и закачваш автомобила на система за водородно прочистване работи около час сипваш нов препарат за маслена промивка работи 10 минути източваш маслото сменяш масления филтър и наливаш ново масло като сменяш горивен филтър и въздушен на автомобила това е
  • #3
    Някой ( преди 1 година )
    Моята кола е с пробка отдолу. Източвам старото масло след като съм загрял двигателя. Имам си канал и е лесно. Оставям го така няколко часа. После затварям пробката и наливам ударно 5 литра бензин. След още час-два го източвам, сменям маслен и въздушен филтър, наливам новото масло. С цялото ми уважение към колегите-сменяйте редовно въздушния филтър. Даже и да ви изглежда чист е прецакан от влагата във въздуха и не си върши добре работата.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога чрез изсмукване не го сменяйте, ама наистина никога. Ще спестите малко пари от смяна, но те ще ви излязат през носа после. Брат ми втора кола хвърля заради това да си го сменя така на тънка цена. Първо мотора започва да харчи масло и в един момент спира да работи или както работи задира някой цилиндър. Това се случи с неговите коли. Правилно е да се смени на топъл двигател, да се отече като се изчака поне 30 мин и чак тогава се налива новото. Така остава минимално количество старо масло.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги в двигателя остава малко старо масло, което се смесва с новото, освен ако не разглобите двигателя на съставните му части и ги измиете и подсушите. Важното е да се смени филтъра и да се източи поне 95% от старото масло.
fallback
Последни