fallback

Смяната на масло чрез изпомпване не е препоръчителна

Вижте защо този подход може да бъде опасен за двигателя

В автомобилните услуги процедура като вакуумна смяна на масло се използва в доста сервизи и от дълго време. Смята се, че технологията позволява да се работи по-бързо и майсторът няма да си изцапа ръцете. Освен това е по-екологично, защото маслото се отвежда директно в съдове за преработка. Този метод обаче има и сериозни недостатъци, за които ще ви разкажем накратко.

Така наречената вакуумна смяна включва изпомпване на старото масло през отвора на измервателната пръчка. Това става или с помощта на ръчни помпи, или с електрически компресор. Операцията не изисква повдигане на колата на подемник или крик, демонтиране на защитата на картера и отвиване на пробката за източване. Тоест ще излезе и по-евтино.

Но има и много недостатъци. Например, невъзможно е да се изпомпа абсолютно цялото масло, а остатъците отстарото ще се смесят с новото масло, което ще влоши неговите свойства. В картера остават продукти от износването - фин метален прах. Тъй като всичко това не напуска двигателя, той започва да работи като абразив. В резултат на това по стените на цилиндрите се появяват драскотини, което намалява ресурса на агрегата и постепенно го води към неприятния основен ремонт.

Да не забравяме и филтъра, който подлежи на редовна смяна. Не на всички автомобили е разположен така, че да може да се сменя без повдигане на колата. Но ако това не бъде направено, тогава старото масло също ще остане в корпуса на консуматива. И неизбежно ще се смеси с новото. Последствията са същите, като описаните по-горе.

А пробката на картера може да се "запече", вследствие на дълго време без да се отвива и завива. Това също е неприятна ситуация, защото при отвиване на резервната част е напълно възможно да се откъсне и тогава проблемите не могат да бъдат избегнати. Ще се наложи разпробиване, нова резба, нова пробка и т.н.

Ако пък въпросната пробка е с корково или гумено уплътнение, тогава с течение на времето може да протече. А при редовното и отвиване и завиване, тези гарнитури се проверяват.Така че при всички положения е по-безопасно и по-надеждно да се извърши „класическа“ смяна на маслото, дори и тя да е малко по-скъпа. Моторът ще ви благодари.

fallback
  • #17
    1x2=2x1 ( преди 8 месеца )
    Колеги, маслото постоянно цииркулира през филтъра и почти всичко, което може да е абразив остава там. Сменяйте си го и по двата начина без притеснение, но слагайте качествени филтри и масло.
  • #16
    Амиии така си е ( преди 1 година )
    Тези помпи са пълен фейк пробвал съм на три различни коли при загрят двигател и всеки път при наливане на новото масло винаги остава повече отколкото трябва да е по каталог и маслото си остава черно, а не е като цвета на новото, защото се смесват старо с ново масло, заради това през пробката, за да си карате спокойно
  • #15
    До #4 ( преди 1 година )
    Ама може и дъс система за протонно прочистване....тогава йе шиес сичку
  • #14
    Вин ( преди 1 година )
    Старото масло, в тубичката на новото и в някой гараж за смяна на масла. Тях им ги изкупуват, така че не отказват да го вземат!
  • #13
    Голям дразнител ( преди 1 година )
    Тая пропка на картера не е за украса.Смяна на масло в сервиз особенно,ако не е пред теб не е за препоръчване.Фирмените сервизи са fake
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой мотори имат магнити и филтри с магнити, които обират миниатюрни стружки. Маслото се източва когато мотора е достигнал работна температура. Но много сервизи не го спазват затова сменяш сам. После старото масло го гориш в печката и воала да живее екологията.
  • #11
    СМОГ ( преди 1 година )
    До 345: олеле майко! А тия отрови къде ги изсипвате после? Наливате ги в бутилки и вкъщи за готвене ли? Или вместо вино по Коледа? Масла, филтри, източваници, промивки - какви са тия мизерии? Само ток и нищо друго.
  • #10
    дон чикен ( преди 1 година )
    има "фирмени" сервизи, които не обичат да сменят филтри а само да взимат пари за смяната им. ако не вярвате купете си UV маркер и маркирайте...
  • #9
    Никога на смучене ( преди 1 година )
    Един път съм си давал колата да й смучат маслото, и излезе около половината. Никога повече няма да направя тази грешка.
  • #8
    Италианец ( преди 1 година )
    Бе, кой ще се занимава, масло да сменява?! Само доливане ии после ноф внос у Горубляне!
fallback
Последни