IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново критикува прехода към електричество

И други производители са против, но си мълчат, категоричен е президентът на компанията

Японският производител Toyota е принуден да обновява значително своите инвестиционни планове, за да осигури прехода към задвижвания с нулеви емисии, но философията на марката никога не е била да се фокусира единствено върху двигатели, захранвани с батерии.


Акио Тойода


Това на няколко пъти беше обявена от президента на компанията Акио Тойода, който е категоричен, че че скептичното му мислене относно електричеството се споделя от много други марки. Сега шефът на Toyota отново изрази скептицизма си относно случващото се в индустрията, съобщава Wall Street Journal. По време на посещение в Тайланд Тойода каза, че и други производители продължават сериозно да се съмняват дали е правилно да са поели единствения електрически път.

„В нашата индустрия има мълчаливо мнозинство, което се чуди дали електрическите превозни средства наистина са добри като единствената опция за бъдещето. Мнозина смятат, че това е просто мода и не могат да надигнат глас“, заяви Тойода.

В същото време компанията му официално потвърди ангажимента си към диверсифицирана стратегия, която включва главно хибриди и автомобили с водород (както с технология за горивни клетки, така и с двигатели с вътрешно горене).

„Отговорът все още не е ясен и ние не трябва да се ограничаваме до една опция. Електрическите автомобили не са единственият начин за намаляване на емисиите. Хибридите могат да окажат незабавно въздействие върху декарбонизацията, а алтернативите на електромобилите - като моделите с водородни горивни клетки, са все по-често срещани и признати от правителствата, медиите и много производители”, коментира Тойода.

Думите на президента на Toyota са част от по-широк контекст - достатъчно е да си припомним съмненията, изразени от Карлос Таварес миналия май. Тогава главният изпълнителен директор на Stellantis изрази загрижеността си от липсата на стабилна инфраструктура за зареждане, както и от геополитическите рискове, произтичащи от закупуването на суровини и растящите каталожни цени, които могат да направят електрическите автомобили недостъпни за част от населението.


0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те всички автомобилни инженери знаят че електрическите коли са глупава идея. Но си мълчат защото такава е политиката в момента. И в крайна сметка инженерите реално не ги бърка каква глупост ще правят. Тези си разработват това което им дадено като задача и си прибират парите за свършената работа. Каквото кажат директорите това се прави. Преходът към електрически коли е политическо решение! Не е инженерно решение. След няколко години ще сменят посоката и ще си признаят че е било грешка.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Цената ( преди 1 година )
    На г-на не му се нрави и тенденцията, която идва едновременно с електрификацията: колите ще стават толкова скъпи, че вече няма да са достъпни за хора с "обикновени" доходи. Автомобилът ще се превърне в лукс! От друга страна, конглокенцията се изостря, защото производителите на ел.коли са много повече, отколкото на конвенционалните. Това ще елиминира най-голямото предимство на сегашните тойоти - ниската цена и милионните тиражи!
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Така е. Тесла са започнали разработката на монолитните си отливки кой знае кога. Наложило се е да сътворят своя собствена алуминиева сплав, както и да намерят производител, който да проектира преса, каквато никога не е правена. А самото производство, транспорт, сглабяне и настройка на пресата отнема минимум година. Тойотка дори да започне сега (а тя каза, че януари ще решава, което не е начало), ще и трябват минимум 3 г. да направи това, което Тесла има сега. А после батерии откъде?
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори преднина при горивните клетки няма. Хюндай има по-добра водородна кола, основно защото монтира по-голяма литиево-йонна батерия, а както знаем, водородна кола без такава не може да се направи при текущите технологии. Нищо в горивните клетки на Тойота не е по-добро от корейските, немските или американските. Всички марки ползват разработки на университети и други научни лаборатории и нямат собствени.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Ако знаеш колко си прав. В прав текст си казаха, че ще отложат производството на електромобили защото производството им на платформата която са предвидили е много неефективно и скъпо в сравнение с производството на Тесла и toyota никога не би успяла да излезе на печалба с тази платформа и трябва да започнат всичко отначало. Само където пропускат факта, че две години Тесла няма да стои да ги чака, защото всяка тяхна нова фабрика произвежда все по-ефективно и иновативно
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И този е като българските политици, които ни дават право на свободен избор. Постоянно ни обясняват как само от нас зависи какво ще изберем на изборите. И шефа на toyota е същия, постоянно обяснява как трябва да се остави на клиентите да изберат какво да карат, но им предлага избор между хибрид, автомобил с двг или водороден автомобил, но няма бюлетина с надпис електромобил. Ами пуснете няколко модела електромобили и докажете теорията си, че клиентите не ги искат, а предпочитат водородни коли.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Просто е ( преди 1 година )
    Просто е - Тойота най-много ще загуби, защото от дълги години е най-ефективният производител на конвенционални автомобили. "Най-ефективият" значи едновременно голям обем, изключително богата и често актуализирана гама, висока производителност, непостижимо ниска себестойност на всички автомобили, без значение къде са сглобени и не напоследно място - безупречно качество и надеждност. Определено има какво да губи!
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Да му мисли ( преди 1 година )
    Има нещо символично в това, че Тесла нямаше свой завод в САЩ и просто купи готов такъв, който беше джоийнт-венчър между Тойота и ГМ, ама не беше "прокопсал" особено.Сега същата съдба може да сполети и други фабрики, ако г-н Тойода продължава да се чуди какво да прави.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Е кой му пречи като вярва във водорода да заложи на 100% водород и да действа. Тесла заложи на 100% електричество и си действа на този фронт. Сега всички гонят да настигат Тесла, която започна да предлага масов автомобил само преди пет години през 2017 година с Тесла модел 3. Защо обаче никой не се опитва да последва toyota, която развива водородни технологии много преди създаването на Тесла и очевидно има голяма преднина? Защо не залеят пазара с водородни автомобили и да оставят избор?
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изключително забавно място да обяви тази глупост. Точно Тайланд е Мека за електромобилите, защото е вечно топло и максималната постижима скорост по междуградските пътища е 60 км/ч заради постоянния гъст трафик. При тази скорост една Модел 3 прави 700 км пробег МИНИМУМ. Да не говорим, че на сцената с него беше изкарал прототип на...електрически Хайлукс. Едно говори, друго прави. Само че в правенето нещо не го бива.