IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново критикува прехода към електричество

И други производители са против, но си мълчат, категоричен е президентът на компанията

Японският производител Toyota е принуден да обновява значително своите инвестиционни планове, за да осигури прехода към задвижвания с нулеви емисии, но философията на марката никога не е била да се фокусира единствено върху двигатели, захранвани с батерии.


Акио Тойода


Това на няколко пъти беше обявена от президента на компанията Акио Тойода, който е категоричен, че че скептичното му мислене относно електричеството се споделя от много други марки. Сега шефът на Toyota отново изрази скептицизма си относно случващото се в индустрията, съобщава Wall Street Journal. По време на посещение в Тайланд Тойода каза, че и други производители продължават сериозно да се съмняват дали е правилно да са поели единствения електрически път.

„В нашата индустрия има мълчаливо мнозинство, което се чуди дали електрическите превозни средства наистина са добри като единствената опция за бъдещето. Мнозина смятат, че това е просто мода и не могат да надигнат глас“, заяви Тойода.

В същото време компанията му официално потвърди ангажимента си към диверсифицирана стратегия, която включва главно хибриди и автомобили с водород (както с технология за горивни клетки, така и с двигатели с вътрешно горене).

„Отговорът все още не е ясен и ние не трябва да се ограничаваме до една опция. Електрическите автомобили не са единственият начин за намаляване на емисиите. Хибридите могат да окажат незабавно въздействие върху декарбонизацията, а алтернативите на електромобилите - като моделите с водородни горивни клетки, са все по-често срещани и признати от правителствата, медиите и много производители”, коментира Тойода.

Думите на президента на Toyota са част от по-широк контекст - достатъчно е да си припомним съмненията, изразени от Карлос Таварес миналия май. Тогава главният изпълнителен директор на Stellantis изрази загрижеността си от липсата на стабилна инфраструктура за зареждане, както и от геополитическите рискове, произтичащи от закупуването на суровини и растящите каталожни цени, които могат да направят електрическите автомобили недостъпни за част от населението.


0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 23 ( преди 1 година )
    Като е толкова лесно защо не са го направили? Евтини соларни панели и батерии има от 20 години. Защо точно сега "откриха" топлата вода? Аз ще ти кажа. Защото нищо не са открили! Всичко е политика. Пак ти казвам. Помни ми думата. След 10 години политиците сменят посоката и ще върнат на дизел и бензин и ще кажат че електрическите коли са били голяма грешка. Ще си измислят един куп оправдания.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Ще го вземат и в инженерния отдел на Тойота.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Към момента средната цена на един електромобил е над 100 000 лв. Средния годишен пробег е 13000 км на година. Разходът на голям и лаком електромобил е 20 киловатчаса на 100 км, за които са необходими 2600 киловата часа на година. Те се произвеждат от 2 киловата фотоволтаична централа, която струва 3000 лв.Само пълен каквото си написал там под звездичките, може да си помисли, че 3000 лв, които осигуряват годишния пробег за 25 години напред са проблема!
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Когато започнеш да правиш разлика между инженер и еколог, пак заповядай да разговаряме. Не можеш да ми обясняваш техническите недостатъци на електромобилите с екология. А ако ще говорим пък за екология, скоро имаше статия в която електромобил зареден от бензинов генератор със същото количество бензин изминава два пъти повече километри от бензинов автомобил.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "средно по 2% на месец" Мухахахххахахаххахахахахха. Загубеняк.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Правилно ли разбрах, че според тебе една батерия губи на месец по 2 процента от капацитета си, 24% на година? Това би означавало, че една тесла модел 3, която като нова изминава 500 км, след една година ще минава само 380 км, а на втората 250 км, независимо дали я караш или стои в гаража?Ти наистина си велик инженер. Направо гениален. Сигурен съм че ще те вземат и без конглокс в pr отдела на toyota.
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Само 3% от ел. енергията в света се произвежда от чисти ВЕИ. 65% се произвежда от петролни продукти. Но най много се произвежда от ВЪГЛИЩА (28%), Останалото е от природен газ(26%) и една по малка част е от ядрени реактори(17%). Това означава че ако преминем изцяло на електрически коли ние всъщност ще УВЕЛИЧИМ консумацията на ВЪГЛИЩА, ПЕТРОЛ и ГАЗ. А колите ще станат по скъпи и по калпави.Ако не можете да разберете защо това е така значи няма смисъл да говорим по тази тема.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Проблемите са много. Естествено батериите са на първо място. Те са скъпи, тежки, пълни са със редки метали, трудни са за рециклиране, опасни са при пожар, и на всичкото отгоре имат кратък живот в сравнение с ДВГ. Батериите стареят и губят капацитета си дори когато не се използват. За литиевите средно по 2% на месец. Докато една кола с ДВГ може да стои в гараж 20 години и да си остане като нова.След това идва и зависимостта от ел. мрежата и това че токът идва основно от въглища.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Цената не е проблем само за електромобилите, а и за останалите автомобили. И ако хората с "обикновени" доходи, няма да чак толкова необикновени изисквания да карат премиум автомобил с всички екстри и огромен пробег, могат да се задоволят с чисто нов електрически автомобил с базово оборудване което включва, основни системи за сигурност като abs и airbag и няма модерна мултимедия с огромен дисплей, а обикновено радио, но има климатроник и всичко това струва 4 000 долара. В Китай е бестселър.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти като добър инженер, ще кажеш ли какви са основните недостатъци на електромобилите? Защото аз се сещам за един единствен недостатък, който въобще не е в инженерната област - засега са прекалено скъпи за да станат масови. Ако са достъпни като цена, дори при днешните технически постижения, които са на практика в бебешките стъпки в производството на батерии за електромобили, не виждам технически причини за масовото навлизане на електромобилите. Затова чакам ти да ми ги кажеш?