IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Руският автомобилен пазар вече е 78 процента китайски

Броят на компаниите, продаващи автомобили в страната, е намалял повече от четири пъти за по-малко от година

Тази година имаше големи промени на руския автомобилен пазар. Гамата от марки забележимо намаля, а с това и броят на наличните автомобили, с изключение на паралелния внос, който осигурява на руснаците автомобили на парче на завишени цени. Руската асоциация на автомобилните дилъри (ROAD) изчисли, че само 14 от 60 автомобилни марки, присъстващи в началото на годината, са останали в Руската федерация.


Русия


Само три от тези 14 останали марки автомобили са руски, става ясно от доклада на ROAD. Това са Лада, ГАЗ и УАЗ. Останалите марки са от Китай: Chery, Geely, Haval, JAC, FAW, Dongfeng, Changan, Exeed, GAC, Foton, Omoda. В същото време дилърите не взимат предвид възродената марка Москвич, масовата продукция на която се очаква да се появи през следващата година.

„По отношение на националния микс (броя национални марки, работещи на нашия пазар), руският автомобилен пазар вече е 78 процента китайски“, коментират асоциацията. Почти всички марки от САЩ, Европа, Япония и Южна Корея, които преди това присъстваха в Русия, вече не доставят автомобили.

Много от тях са включени в списъка за паралелен внос, който позволява внос на продукти без съгласието на притежателя на авторските права. Той включва както масовите Volkswagen, Skoda и Nissan, така и премиум марките: BMW, Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Bentley и др.

Въпреки "сивия" внос, редица модели скоро могат да изчезнат от дилърските центрове, предупреждават търговците, тъй като обемите на доставките са малки и ограничени главно до най-популярните модели. В риск са Skoda, Renault, Volvo, Volkswagen и Mazda, както и Audi, Jaguar Land Rover и BMW.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Русия няма как да е хегемон в каквото и да било. Русия е едно икономическо и технологично джудже. Единствено полезните изкопаеми държат тази държава. Русия не може да произведе сама нищо - нито дори телевизор или пералня, да не говорим за автомобил.
  • #11
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Руския пазар вече е 40 пъти по-малък от китайския смешно е да се твърди че Китай печели нещо голямо. Междувременно пазара в Индия тази година се очаква да достигне рекордни близо 4 милиона продажби а там най-много продават Сузуки и Хюндай-Киа а и индийския икономически ръст вече е доста над китайския което до скоро не беше така
  • #10
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Все още ( преди 1 година )
    Не разбирам защо Путин така подло караше Мерцедес по Кримския мост !
  • #9
    20 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Не се карат САЩ и Русия а цивилизования свят в лицето на Украйна, НАТО, Япония, Австралия и диктаторски жестоки режими като Русия, Беларус, Иран и С. Корея. Китай е ясно към кои клони но пази сили за Тайван и се надява САЩ да са прекалено заети с Русия обаче и Япония от друга страна започна да се събужда и обяви големи увеличения на военния бюджет покрай засилващите се заплахи от Китай и С. Корея
  • #8
    8 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Двама се карат това са САЩ и Русия, трети печели тове е Китай само че Русия и Китай са съюзници бъдещ световен хегемон, а ние най бедни, най нещастни най бързо изчезваща нация. Китай още повече пазари заема отнема ги от САЩ и Запада, а Русия с удоволствие ще им доставя горива, суровини ....
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще ходят да ровят в плевниците и да подкарват колите на дядо.
  • #6
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Миналата година като бройки (но не и приходи) руския пазар беше на нивото на Корея и Канада а тази е на нивото на Тайланд и Полша и от топ 10 ще е успех ако се задържи в топ 20
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Междувременно спада на пазара за първите 11 месеца е 61% до 550 000 броя "много" милиарди ще са това за коли основно в класа на Дачия. Струва ми се логично западните марки да спрат заводите там но не и да спират вноса и услугите в Русия дори и вече да не е пазара който беше..
  • #4
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Руският автомобилен пазар го завладяха китайците.Таралясници на двойна и тройна цена,сравнена с тази в Китай.Само куха руска кратуна може да измисли подобна "гениална" схема.
  • #3
    12 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много хубави санкции им наложихме на Руснаците. Китай много им се радва за пренасочените към тях милиарди оборот и печалби!