Точно една година, след като новосъздаденият китайски стартъп за електрически превозни средства Niutron се показа на света, компанията фалира. През януари бе представен първия модел - кросоувъра Niutron NV, който беше пуснат на пазара на 8 октомври с ценови диапазон от 39 940 - 45 670 долара. Доставките трябваше да започнат през декември, но очевидно Niutron се сблъсква с проблеми, информира Сarnewschina.
Niutron публикува официално писмо, в което се казва, че NV няма да бъде доставен навреме поради „някои вътрешни причини“. Изглежда, че компанията няма да може да реши тези проблем за кратък период от време и информира, че ще върне депозитите на 24 376 клиенти. Освен това Niutron затвори своето представителство и допълни, че „едно красиво пътуване ще свърши, преди да започне“. В писмото се казва още, че автомобилите NV ще бъдат подготвени и, че компанията „се надява да се срещнем отново в бъдеще“.
Niutron NV е кросоувър с размери 4915/1962/1745 мм при междуосие 2910 мм, наподобяващ американския кросоувър Ford Bronco Sport. Изграден е на платформата Gemini и има две версии на задвижване. Първият е изцяло електрически с два мотора с мощност 381 к.с., 452 Нм и 440-560 км CLTC пробег. Вторият е е оборудван с двигател с вътрешно горене 1.5 и с два електрически мотора с 1257 км CLTC пробег.
Зад стартъпа Niutron (пълното име е Niutron New Energy Technology) стои китайският бизнесмен - милиардерът Ли Инган, бивш топ мениджър на Huawei, технически директор на Baidu и основател на Niu Technologies, която произвежда електрически скутери Niu от 2014 г. Те са добре познати не само в Азия, но и в Европа. Годишното производство на компанията през 2020 г. надхвърли 600 000 бройки.
Наскоро започнаха да се появяват слухове за проблемите на Niutron, допълва Сarnewschina. Според някои китайски медии много служители на компанията са напуснали завода в Чанджоу, провинция Дзянсу на около 200 км от Шанхай. За този завод се съобщаваше досега, че производственият капацитет достига 180 000 бройки годишно.