Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
Днес в повечето европейски страни хората трябва дори да плащат, за да се отърват от стария си автомобил. Как ще се промени остатъчната стойност на старите коли с развитието на кръговата икономика?
"Има два основни фактора, струва ми се. Единият е електрификацията. При електрическите автомобили батерията е нов източник на стойност, който не съществуваше при колите с вътрешно горене. Икономиката на рециклиране на електромобили ще е много различна от това, което познавахме в последните 30-40 години.
От друга страна, имаме съвсем други технически изисквания за рециклиране на батериите. Това са нови технологии, които още не са утвърдени. В същото време въглеродните емисии ще стават все по-скъпи. Съответно цената на първичните суровини спрямо вторичните ще се промени. В следващите години използването на материали от стари автомобили ще става все по-привлекателно".
"Има два основни фактора, струва ми се. Единият е електрификацията. При електрическите автомобили батерията е нов източник на стойност, който не съществуваше при колите с вътрешно горене. Икономиката на рециклиране на електромобили ще е много различна от това, което познавахме в последните 30-40 години.
От друга страна, имаме съвсем други технически изисквания за рециклиране на батериите. Това са нови технологии, които още не са утвърдени. В същото време въглеродните емисии ще стават все по-скъпи. Съответно цената на първичните суровини спрямо вторичните ще се промени. В следващите години използването на материали от стари автомобили ще става все по-привлекателно".
НА СНИМКАТА: Батериите от следващо поколение, които BMW ще използва в своята Neue Klasse от 2025
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: