Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
BMW бе между първите автомобилни компании, тръгнали по този път с автомобили като i3. Сега обещавате изцяло рециклираща се кола най-късно до 2040. Какви са най-големите трудности по пътя?
"Най-голямата пречка е наличието, качеството и цената на вторичните суровини. При някои от тях има сериозни проблеми с техническите параметри. Ако вземете пластмасите например, рециклираните материали до голяма степен не отговарят на техническите изисквания, за да бъдат влагани в автомобили.
Голямо предизвикателство са и клетките на батериите, защото днес имаме огромни ръстове в продажбите на електромобили, но много малко стари батерии, готови за рециклиране. Има една дълга пропаст между нуждата от нов материал и появата му като вторична суровина. Затова ние си сътрудничим с много други индустрии и, разбира се, с рециклиращия бизнес, за да увеличим достъпните количества качествени вторични суровини.
Нашата задача е да проектираме автомобилите така, че да се рециклират в максимална степен. Но имаме нужда и от по-добро снабдяване от пазара".
"Най-голямата пречка е наличието, качеството и цената на вторичните суровини. При някои от тях има сериозни проблеми с техническите параметри. Ако вземете пластмасите например, рециклираните материали до голяма степен не отговарят на техническите изисквания, за да бъдат влагани в автомобили.
Голямо предизвикателство са и клетките на батериите, защото днес имаме огромни ръстове в продажбите на електромобили, но много малко стари батерии, готови за рециклиране. Има една дълга пропаст между нуждата от нов материал и появата му като вторична суровина. Затова ние си сътрудничим с много други индустрии и, разбира се, с рециклиращия бизнес, за да увеличим достъпните количества качествени вторични суровини.
Нашата задача е да проектираме автомобилите така, че да се рециклират в максимална степен. Но имаме нужда и от по-добро снабдяване от пазара".
НА СНИМКАТА: Пластмаси, произведени от екологични източници, които BMW вече въвежда в употреба
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: