Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
Каква е ролята на водорода в този поход към кръгова икономика?
"Предимството на водорода е високата му енергийна плътност и фактът, че може да се зарежда много бързо. Както знаете, ние ще пуснем малка серия от около 500 автомобила, за да докажем, че от наша гледна точка водородът е жизнеспособна технология. Но в края на краищата това е въпрос на политика: дали да се създаде нужната водородна инфраструктура. Планът Fit for 55 предвижда да има водородни станции на всеки 100 километра път. Ако това се случи, тогава решаващ фактор ще е достъпността на водорода, добит в идеалния случай по зелени методи. Ние сме готови да работим заедно с останалите производители, за да сбъднем това".
"Предимството на водорода е високата му енергийна плътност и фактът, че може да се зарежда много бързо. Както знаете, ние ще пуснем малка серия от около 500 автомобила, за да докажем, че от наша гледна точка водородът е жизнеспособна технология. Но в края на краищата това е въпрос на политика: дали да се създаде нужната водородна инфраструктура. Планът Fit for 55 предвижда да има водородни станции на всеки 100 километра път. Ако това се случи, тогава решаващ фактор ще е достъпността на водорода, добит в идеалния случай по зелени методи. Ние сме готови да работим заедно с останалите производители, за да сбъднем това".
НА СНИМКАТА: Изпитания на водородното X5, което ще бъде пуснато на пазара в ограничена серия до 2025 годинта
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: