Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
В автомобилната индустрия делът на използваните рециклирани материали е някъде в ниските двуцифрени стойности. Но това всъщност е много над повечето други индустрии. В кои сектори кръговата икономика е най-голямо предизвикателство?
"Ако погледнете нашите автомобили, ние вече имаме висок дял на рециклирани метали - при BMW i4 говорим за над 40% рециклиран алуминий, и над 30% рециклирана стомана. Доста по-трудно е с пластмасите или материалите за батериите. Но не бива да мислим само в затворения кръг на автомобилната промишленост. За MINI ще представим джанти с много високо съдържание на рециклиран алуминий, но не всичкият идва от автомобилния сектор. Голяма част е от другаде, примерно от кутийки за напитки. Същото се отнася до стоманата. За кръговата икономика човек трябва да мисли в по-широк мащаб, а не само в границите на един отделен сектор. Още един пример: за нашите интериори вече използваме пластмаса, която идва от стари рибарски мрежи".
"Ако погледнете нашите автомобили, ние вече имаме висок дял на рециклирани метали - при BMW i4 говорим за над 40% рециклиран алуминий, и над 30% рециклирана стомана. Доста по-трудно е с пластмасите или материалите за батериите. Но не бива да мислим само в затворения кръг на автомобилната промишленост. За MINI ще представим джанти с много високо съдържание на рециклиран алуминий, но не всичкият идва от автомобилния сектор. Голяма част е от другаде, примерно от кутийки за напитки. Същото се отнася до стоманата. За кръговата икономика човек трябва да мисли в по-широк мащаб, а не само в границите на един отделен сектор. Още един пример: за нашите интериори вече използваме пластмаса, която идва от стари рибарски мрежи".
НА СНИМКАТА: Стари рибарски мрежи, от които BMW произвежда компоненти за интериора
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: