Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
В последните месеци постоянно слушаме за т. нар. деиндустриализация на Европа заради енергийната криза. Кръговата икономика ще донесе ли конкурентни предимства на европейската индустрия?
"Аз не вярвам в апокалиптични сценарии. Но няма съмнение, че кръговата икономика носи големи ползи, просто като икономисва енергия. Големият енергиен отпечатък на първичното производство на материали се спестява по този начин, което намалява както нуждите от електричество, така и от газ. Затова ние подкрепяме всички политически опити да се засили рециклирането в Европа. И да не намали зависимостта ни от внос на енергия. Няма да ни донесе пълна автономия, това не е реалистично. Но може да намали зависимостта ни".
"Аз не вярвам в апокалиптични сценарии. Но няма съмнение, че кръговата икономика носи големи ползи, просто като икономисва енергия. Големият енергиен отпечатък на първичното производство на материали се спестява по този начин, което намалява както нуждите от електричество, така и от газ. Затова ние подкрепяме всички политически опити да се засили рециклирането в Европа. И да не намали зависимостта ни от внос на енергия. Няма да ни донесе пълна автономия, това не е реалистично. Но може да намали зависимостта ни".
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: