Когато ангренажният ремък се скъса, на много двигатели буталата удрят клапаните, което води до скъпи ремонти на силовия агрегат. Навременната му подмяна ще помогне да се избегнат ненужни проблеми.
Експерти от Tarantas News посочват признаците, които могат да подскажат, че е време да смените ангренажния ремък. Първото нещо, което трябва да гледате, е пробегът. Обикновено зъбният ремък безопасно се справя с натоварвания до 5 години работа или до 70 - 100 хиляди километра пробег.
Дори ако колата се използва рядко, с течение на времето може да се появят пукнатини по ремъка поради естественото износване на материала. Появата на визуални дефекти също е добра причина за смяна на зъбния ремък. За да го проверите, при повечето превозни средства е необходимо да премахнете защитния капак.
Странни звуци също могат да сигнализират за деформацията на ангренажния ремът. Докато се върти, той удря други части, издавайки щракащи звуци по време на стартиране или работа на колата.
Друг възможен проблем е изместването на ремъка от ролката. Това може да се дължи на лошо сглобяване или нискокачествени материали. Зъбният ремък се измества от ролката, ръбовете му се изтриват по време на работа, което води до преждевременното му износване.
И накрая, загуба на мощност по време на ускорение или продължително стартиране на двигателя също може да бъде признак за проблеми с ангренажния ремък. Ако лемъкът е прескочил с един "зъб", това води до проблем с настройките на запалването, както и до вибрации по време на работа на двигателя с вътрешно горене. Може да има и тъмен дим от ауспуха, тъй като горивото не изгаря напълно, ако настройките на запалването са неправилни.