IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини да смените вашия ангренажен ремък

С течение на времето може да се появят пукнатини заради естественото износване на материала

Когато ангренажният ремък се скъса, на много двигатели буталата удрят клапаните, което води до скъпи ремонти на силовия агрегат. Навременната му подмяна ще помогне да се избегнат ненужни проблеми.


ангренажен ремък


Експерти от Tarantas News посочват признаците, които могат да подскажат, че е време да смените ангренажния ремък. Първото нещо, което трябва да гледате, е пробегът. Обикновено зъбният ремък безопасно се справя с натоварвания до 5 години работа или до 70 - 100 хиляди километра пробег.

Дори ако колата се използва рядко, с течение на времето може да се появят пукнатини по ремъка поради естественото износване на материала. Появата на визуални дефекти също е добра причина за смяна на зъбния ремък. За да го проверите, при повечето превозни средства е необходимо да премахнете защитния капак.

Странни звуци също могат да сигнализират за деформацията на ангренажния ремът. Докато се върти, той удря други части, издавайки щракащи звуци по време на стартиране или работа на колата.

Друг възможен проблем е изместването на ремъка от ролката. Това може да се дължи на лошо сглобяване или нискокачествени материали. Зъбният ремък се измества от ролката, ръбовете му се изтриват по време на работа, което води до преждевременното му износване.

И накрая, загуба на мощност по време на ускорение или продължително стартиране на двигателя също може да бъде признак за проблеми с ангренажния ремък. Ако лемъкът е прескочил с един "зъб", това води до проблем с настройките на запалването, както и до вибрации по време на работа на двигателя с вътрешно горене. Може да има и тъмен дим от ауспуха, тъй като горивото не изгаря напълно, ако настройките на запалването са неправилни.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Колега, посмали малко, какви хиляди лв за инструменти те гонят? На Пасат-а смъкваш гумата и подкалника от страната на пътника и действаш.
  • #9
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    за да смениш ангренажен ремък се иска доста гигабайти да прочетеш и да си купиш инструменти за няколко хиляди лева също така и сервизно помещение с подемник и трима четирима асистенти ама може и пред блока с биричка и скара и най вече с фас в устата
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За тук най-добре една електричка и чиста рабоат!
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако не искате да сменяте си вземате японка с ангренажна верига и всичко е точно. При тях веригите са направени наистина както трябва, няма разтягане, а износването е изчислено така, че да покрие жизненият цикъл на автомобила и да няма нужда от замяна. Имал съм Хонди, Тойоти и Мицубишите. Ходил съм в официалните сервизи да питам кога се сменя, а те ми отговарят едно и също: НЕ се сменя. Ако нещо стане с мотора и е заради веригата поемаме ремонта за наша сметка без значение пробега.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всеки производител в книжката за експлоатация е записал на колко време/км трябва да се смени ангренажният ремък. Хората са го написали и няма нужда от измислени статии и свободни съчинения по темата. На предната ми кола Опел Корса пишеше 60 000 км или 8 г., което настъпи първо. Аз го сменях на 50 000 км., като сменях и ролките, а на всеки 2 смени нова водна помпа. Сам си ги сменях. Не е нищо сложно. Трябва само да се внимава със зацепването и да се затяга всичко с динамометричен ключ. Просто е.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 седмица )
    Само два примера, за кофти проблеми с веригите. В статия за МБ е-класа втора ръка, пишеше да се внимава с двигател 1.8 бензин за тънка верига, на която се налага смяна на 80х.км. и естествено тогава се продава.При някои двигатели на БМВ, веригата е откъм страната на скоростната кутия и се вади целия мотор за смяната.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    seifi ( преди 1 седмица )
    70 - 100 хил си е Стандарт в Европа, в България е по малко заради произхода на частите, а на някои коли като VW i KIA се сменят и веригите на 100хил км VW и 140хил при киа при една дефектна серия , за съжаление моята е от тях и си имам едно на ум.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 1 седмица )
    #2 Всъщност, следейки статиите за проблеми в двигателите на различните марки, излиза че веригите не са по изгоден вариант, освен че са по шумни, на някои смените започват от 80000 км, други държат до 150-180, максимално към 250 се сменят, а е значително по скъпо и трудно особено при някои! Да не говорим, че преди тях изпищяват обтегачите и пак трябва да се отваря!
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 седмица )
    Най-накрая една добре преведена и простичко обяснена статия. Някои производители дават заводска гаранция 150-200 000 км или 10 години на ангренажния ремък. Все пак, масово се препоръчва смяна на всеки 5 години или 60 000 километра. Добре е да се сменят и обтяжна и порозитни ролки. На моторите с втори ремък за балансиращ вал, също се сменя ремък. Някои хора си мислят, че верижните ангренажи са вечни....Не е така. Може и 5-600 000 да изкара, но пак му идва времето след износване или разтягане.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 седмица )
    Външния вид, не се променя и след десет години ако си в допустимите километри, но трябва да се смени!