Миналата неделя, 20 ноември, къща Osenat организира търг в Breteuil, на 90 превозни средства от френски марки: Peugeot, Renault, Citroën, Panhard... Всички модели "находка от хамбари" принадлежат на едно и също семейство. Оценките започват от $100.
Търгът бе наречен „90 спящи красавици”, като се има предвид некарани от години превозни средства. Тази колекция от автомобили принадлежи на семейство Минард, собственици на сервизи на Citroën от много години. Логично много модели с шеврони са част от предлаганите коли.
Но са представени и други френски марки, някои от които, като Panhard или Grégoire, вече не съществуват. Общо 90 превозни средства, заровени в различни семейни бараки, бяха в очакване да намерят новия си собственик... и своята втора младост! Голяма част от колите се продават скъпо, но има и такива за "без пари". Оценките на превозните средства варират между 100 и 20 000 евро за по-редките коли.
Семейство Минард се раздели с тази колекция, чиято реставрация не можаха да завършат, поразени от броя на превозните средства, натрупани под техните навеси. Сред всички модели, предложени за продажба, около тридесет датират от преди Втората световна война.
Сред по-интересните екземпляри са две коли Peugeot - 201 от 1920 г. и 301 CR от 1933 г. Една от звездите, поне тази с най-висока оценка, е не друг, а Citroën SM от 1973 г. Голямата туристическа спортна кола от онова време се оценява на между 15 000 и 20 000 евро.
Още снимки на автомобилите от колекцията - вижте в галерията:
Най-лудият проект на Янкел е шестколесен роудстър със средно разположен двигател на Cadillac. Автомобилът, който поражда асоциации с триосната формула Tyrrell P34, има оригинална каросерия и външни панели, както и независимо окачване на всички колела. Дължината на достигна 4870 мм, ширината и височината - съответно 2030 и 1220 мм. Четирите предни колела, обути в гуми 205/40 R13, реагират на волана. Задната двойка колела е оборудвана с по-широки гуми с размер 265/50 VR16.
Зад седалките е монтиран гигантски 8,2-литров V8, който се появява в гамата на Cadillac през 1970 г. и до 1975 г. се поставя изключително на Eldorado. Британците прикрепват два турбокомпресора към G8, което води до 608 к.с. Отнема по-малко от пет секунди на роудстъра с тегло 1302 кг, за да ускори до 100 км/ч, а максималната скорост е над 320 км/ч. Но дори и такива цифри не могат напълно да оправдаят безумната цена от £39 950. През 1977 г. най-скъпите Ferrari и Lamborghini са били с около 40% по-евтини. И са направени и продадени само две бройки – различни по външен вид и интериор, местоположението на волана и някои дизайнерски характеристики. Според слуховете и двете коли са „живи“.
По-популярни модели, които без съмнение ще върнат спомените на възможно най-много хора, също бяха част от продажбата, като Citroën DS и 2CV, Renault 4L и R5 или дори Peugeot 204 и 405... На търга имаше и две превозни средства от 2000-те: Citroën Saxo и C5.