IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите в Европа растат за трети пореден месец

Основната заслуга е на VW Group, която отчита сериозно увеличение

Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязаха трети пореден месец на ръст през октомври със 745 855 продадени бройки, като основна заслуга за това има Volkswagen Group, сочат данните на Асоциацията на производителите (ACEA).


Европа нови коли


Увеличението за миналия месец е с 12,2% на годишна база, което показва, че пазарът се възстановява, след като през периода януари-юли беше отчетен спад заради недостига на електронни компоненти. Ръст се отчита на основните пазари на Стария континент - Германия (+16,8%), Италия (+14,6%), Испания (+11,7%) и Белгия (+21,6%). Франция също отбеляза увеличение - с 5,5%.

Европейските цифри обаче остават далеч от рекордите, регистрирани преди пандемията, с продажби над един милион превозни средства през октомври 2017 г. и 2019 г. През първите десет месеца на 2022 г. пазарът остава с 8,1% под същия период през 2021 г.

Увеличените резултати до голяма степен се дължат на Volkswagen Group, която е най-големият производител в Европа. Концернът е продал 190 255 автомобила – увеличение с 41,7% на годишна база, благодарение на марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Porsche обаче регистрира спад от 16,2%.

На втора позиция е Stellantis, който записва лек спад от 4,3%, със 141 500 продадени автомобила. Неговите марки Peugeot, Fiat и Citroen отчитат намаляване на продажбите, докато Opel и Jeep остават стабилни. Групата Renault също остава стабилна със 76 916 продадени автомобила (+0,2%), като се отчита много силно представяне на Dacia, което контрастира със спада на марката Renault.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #13 ( преди 2 месеца )
    УК и Турция може да не са в ЕС, но имат споразумения за безмитно движение. Все едно са произведени в ЕС, както стои въпроса и с много други стоки
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ама можели да не отчитат ръст тия душегуби.Много реклама, много нещо.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Е ми нали купиха ФВ Юръпкар най голямата компания за коли под наем и сега набутаха фау вета за под наем други коли нимойш наеми.Така действат и "продават" Фау Вйе
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ей тез ФВ много служители имат бе. 7-8 милиона служебни коли да имат.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Немците са ми ясни 90% от фау ве са вътрешнофирмени продажби все едно супермаркет да продава сиренето си основно на касиерките толкоз за тия злитаци
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    АМа то ЮК и Турция не били в ЕС мъ смешкоо а в Чехия и Франция ограничено производвтво с по две цехчета да не застрашават немските некадърници
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    *** то ЮК и Турция не били в ЕС *** *** а в Чехия и Франция ограничено производвтво с по две цехчета да не застрашават немските некадърници
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    8, с0п0л японски, м'чи тя кризата свършила, ***, 2 години се влачи, продажбите вече се нормализират. Освен на Тойотка, де. При нея падат.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    хм ( преди 2 месеца )
    до #9 А заводите им във Франция, ЮК, Чехия и Турция какво са ?
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойота втора по продажби в ЕС а дори няма зявофи в Европа