Третото поколение Nissan X-Trail беше качено на конвейера преди почти 10 години - през 2013 г. През годините модела успя да се докаже като сравнително надежден, въпреки някои проблеми, повечето от които бързо бяха разрешени от японския производител. Наскоро беше представена и четвъртата генерация на модела, но в случая ще се занимаем с нейния предшественик, който се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобил. Ето какво казват експертите от изданието ZR за него.
Nissan X-Trail на старо (ГАЛЕРИЯ):
Подмяната на части на предното окачване тип McPherson започват рано - след 50-60 хиляди км, със стабилизаторни втулки. Подпорите на стабилизатора се предават по-късно - след 60-80 хиляди км. По-близо до 100 хиляди км може да излязат от строя лагерите и „сайлент-блоковете“. След 120–150 хиляди км идва ред на амортисьорите, които се сменят като комплект с главината на колесните лагери и сачмените лагери, което предполага подмяна на лостовия възел.
В независимо задно окачване с горни алуминиеви рамена, по-рано от 100 хиляди км само втулки и стабилизаторни подпори напомнят за себе си. Като цяло задното окачване е по-непретенциозно и издръжливо - рядко се наблюдава износване на „сайлент-блокове“ преди 180-200 хиляди км. При правилна грижа с периодично почистване и смазване, спирачките не представляват изненади.


0