IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа каква ще бъде електрическата C-HR

Компактният SUV от гамата bZ засега е само концепция

Toyota представи концептуален SUV с компактни размери и електрическо задвижване, чийто сериен вариант ще се превърне в приемник на един от най-популярните модели на марката C-HR. Засега от компанията не потвърждават официално появата на подобен електромобил на пазара, но той вероятно ще се появи през 2024 г.


Toyota bZ Compact SUV


Името на концептуалния модел е bZ Compact SUV, като той беше представен на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Това всъщност е революция на прототипа с нулеви вредни емисии, показан за първи път в Япония през 2021 г., като са направени някои промени по дизайна и са добавени функции от модела bZ4X.

Toyota публикува много малко информация за bZ Compact SUV, без да споменава производителност, пробег и капацитет за зареждане. Известно е само, че концепцията е проектирана да бъде „забавна за шофиране и да предлага добра производителност, използвайки устойчиви материали, за да придаде на автомобила модерен стил и авангардни технологии“.


Toyota bZ Compact SUV


Всъщност bZ Compact SUV има много собствени и спортни линии, с опашка, обвита в хоризонтални светлини и с много ясно изразени страни. В допълнение, контрастиращият черен покрив (директна връзка с настоящия C-HR) опростява формите му, докато предната част включва дизайна на най-новите модели като Aygo X, Prius и bZ4x.

Салонът на концептуалната Toyota е колкото минималистичен, толкова и авангарден. Седалките са направени от рециклирани и растителни материали, а пред водача има два екрана - единият действа като приборен панел, докато другият контролира всеки аспект на автомобила - от климатика до навигацията, преминавайки през мултимедията.


Toyota bZ Compact SUV


Този последен централен дисплей е извит (технология, взета от съвременните сгъваеми смартфони) и се управлява от личния асистент „Yui" (Юи). Според описанието на производителя, Юи взаимодейства с хората в колата, като „говори“ и използва светлините в пилотската кабина.

Освен това, в салона има волан с много специфична форма - щурвал, което предполага наличието, както при bZ4X, на управление „чрез кабел", следователно контролирано от кабели и жици, а не от механичен елемент.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


Остава да видим дали тези ексцентрични интериори ще бъдат потвърдени в производствения модел. Ясно е обаче, че Toyota, въпреки скептицизма, многократно изразен от нейния президент Акио Тойода и други мениджъри, не възнамерява да постави под въпрос електрическия си план с 30 модела (включително от марката Lexus), които да бъдат представени през следващите години.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    12, още ли не овладял използването на гугъл? Или не можеш да напишеш батерия на английски?
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И между другото това,че Тойота е най-скъпата авто компания е факт,а не опорка. Малко разсъдък се изисква да направиш разликата.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами да ти кажа ти ще посочиш ли източник,че Панасоник произвежда 90% от батериите си за Тесла преди да говориш за хлапашка тактика? Или каквото казал казал, може да си *** и да пишеш лъжи, но хлапашката тактика да разискваме.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хвърли вече опорките за водачеството при батериите и за най-скъпата компания. Кога ще изпърдиш и онази за патентите? Но ти признавам новата - тази, че Панасоник давал 90% на Тойотка е много забавна. Как ти хрумна? Или просто използва старата хлапашка тактика да обръщаш казаното от другия?
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Съчувствай си :)). Смело и усърдно!
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Хапчетата по-редовно и японците не ги мисли. Първи са по стойност като авто бранд в света.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    7, ти си лъжи, но това няма да промени западането на японците.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност 90% от производството на Panasonic отива за хибридите на Тойота,а не за Tesla.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И България е била пионер при бомбардировачите, но сега произвежда ли дори един *** селскостопански самолет? Знаеш ли, острия, че Китай и Корея държат 85% от световното производство? Къде са япончетата? Най-големият им производител е Панасоник, на който 90% от производството отива и се дължи на Тесла.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Япония е пионер в батериите не усрщаш ли че си лекотъп?