Toyota никога не е криела желанието си да се справи с екологичния преход чрез внедряване на различни технологии за борба с вредните емисии, но ръководството на компанията винаги е било скептично относно преминаването към изцяло електрически превозни средства. Това обаче се е променило и японският производител е променил напълно стратегията си за електрификация, съобщава Reuters.
Според информацията, висшето ръководство на Toyota преразглежда целия план за въвеждане на пазара на нови превозни средства, в който са инвестирани около 38 милиарда евро. Новата цел пред японците е да се конкурират с Tesla по отношение на продажбите на електромобили. Твърди се, че шефовете на компанията са спрели работата на някои модели на ток, представени през миналия декември, включително Toyota Compact Cruiser и електрическия Crown.
Поставянето под въпрос на досегашната стратегия може да накара компанията да забави пускането на определени електрически превозни средства още във фазата на планиране. Приоритетът в случая ще бъде преглед на определени дейности, свързани с производствените процеси, за да се подобри цялостната ефективност и да се увеличи споделянето на компоненти и технологии.
Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.
Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, шефовете на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, сравнявайки с Tesla - еталонът за електронна мобилност, японските инженери са осъзнали, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.
Любопитно е, че само преди 10 години, когато Tesla и Toyota си сътрудничиха по електрическия RAV4, инженерите на японската компания бяха убедени, че Tesla не разполага с особено интересни технологии и решиха да прекъснат сътрудничеството през 2017 г. Нов импулс към електричеството се дължи и на желанието на ръководството да засили зеления имидж на марката. Тoyota, която пионер в хибридните превозни средства, се хареса на много екологични инвеститори и беше един от най-популярните производители сред екологичните групи, но в последно време това се промени.