fallback

Toyota представи новия Prius

В Европа моделът ще се предлага само като PHEV с 220 к.с.

Японският производител Toyota представи петото поколение на най-популярния хибрид в историята - Prius. Премиерата на европейския вариант се състоя няколко часа преди тази на версиите за Япония и за Северна Америка, където моделът се радва на огромна популярност.

В Европа новият Prius се предлага само като plug-in хибрид. Задвижването включва 2,0-литров четирицилиндров двигател и електромотор с обща системна мощност от 220 к.с. Това е подобрение с 99 к.с. в сравнение с електрически подпомагания 1,8-литров четирицилиндров двигател на настоящото превозно средство, което развива 121 к.с.

За европейския Prius е предвидена и по-мощна батерия – 13,6 кВт/ч (при предшественика тя беше 8,8 кВт/ч), която е поставена под задните седалки. От Toyota посочват, че промените осигуряват „50% повече от сегашното поколение“, което би трябвало да означава пробег на електричество от 94,15 км (досега той беше 63 км).

Освен това, Plug-in Prius ще се предлага с допълнителен соларен панел на покрива. В съобщението за модела за европейския пазар не споменава дали тази система ще подобри пробега на автомобила.

На външен вид моделът изглежда познат, но си личи освежаването. Върхът на покрива е преместен по-назад, което придава на автомобила по-скоро вид на купе. Променените пропорции включват намаляване на височината с 50 мм и удължаване на междуосието също с толкова. Общата дължина е с 46 мм по-малко, докато широчината е увеличена с 22 мм.

Вътре новият Prius възприема езика на стила „Island Architecture“ с три зони - „обкръжение“, „модул на водача“ и „плаващ инструментален панел“. Интериорът е подобен на оформлението в кросоувъра bZ4X, тъй като дисплеят на габаритите стърчи нагоре от арматурното табло, вместо да има капак около него, както при повечето модерни превозни средства.

Централната конзола се състои от информационно-развлекателен дисплей, който излиза от таблото. Единственият физически контролер изглежда е копче в долния десен ъгъл на екрана. Чифт тънки вентилационни отвори разделят екрана на информационно-развлекателната система от контролите за системата HVAC. Има бутони за управление на температурата на седалката и регулиране на температурата в купето.

Още снимки на новия Prius - вижте в галерията:

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    до 28: Явно освен туп си и глух. Извинявай, не исках да се заяждам с инвалид.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Африка ще се електрифицира преди Тойота.
  • #28
    За Африка ( преди 2 години )
    какви са плановете за електрификация, някой знае ли?
  • #27
    До 25 ( преди 2 години )
    Абе щепсел, не ми се прави на логопед ами отвори "гугалето" и виж как се произнася! И "транслейтърето" и една камара клипове има как се чете и произнася!!! Люсед - на английски, Люсид - америкън ингилийски!! Лусид го четете у ваше село както натиснете мутето на тивиту!!!
  • #26
    До 21 ( преди 2 години )
    Значи, много ми е смешно когато хора на които най-дългото им пътува е два пъти в годината от софия до созопол, като почнат да дават акъл за коли ..... ползвайте си тротинетки, таксите, метрото и БДЖ и не се врете там де не ви е работа бе офисни плъхчета! Оди се моли от сега на личния лекър за болничен да слееш Коледа и Нова година та да направиш и ТРЕТО дълго пътуване тая година - до Велинград и да се тагнеш у фейса на мега скъпотията! Па пътьом ако закачиш и бурканче лютеница от баба - супер
  • #25
    До 26 ( преди 2 години )
    Знаеш ли какъв процент от пазара на Тойота представлява Калифорния?! Освен Калифорния и ЕС и Китай с ефтините си миксери, знаеш ли каква част от останалия свят се е застрялкал през глава да се електрифицира!?!Страаашни маркитинг експерти се извъдиха представители на народа радващ се на 10 годишен нов внос!!! Статистика от днес - средната възраст на колите в София е 18 години!Тръгнал бай *** Маркетинга, да прави сметки на Тойота .... смешна история!
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    В Калифорния електромобилите вече държат 16% продажби. Продажбите на Тойотка са 21% надолу тази година, Хонда - 41%. До края на годината Тесла има шанс да измести Тойотка от първото място по продажби там. А Калифорния беше топ пазар за Тойотка. Всичко това е само началото. До края на другата година японците ще продават още 40% надолу, защото електромобилите на пазара стават все повече.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Чете се Лусид. Не се опитвайте да се правите на по-учени, отколкото сте.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредното недоразумение от Тойотка, показващо колко зле са хибридите им. Продажбите на Приус в Европа паднаха до символични нива. Сега са решили вече да е само плъгин за Европа, което показва, че некадърните им мудни хибриди не могат да покриват емисиите. Един-единствен модел, който пак няма да се продава, защото ще е скъп, показва колко грешна е била стратегията им с хибриди и пълно отричане на електромобили.
  • #21
    До долният ( преди 2 години )
    Стига с тая зярядна станция бе глопакт Люсида прави 800+ км пробег до морето са ти 400км до Гърция и Румъния 300км Съебия 200км до Швейцария има авион айде бегай дизелджияскапан
fallback
Последни