fallback

Toyota представи новия Prius

В Европа моделът ще се предлага само като PHEV с 220 к.с.

Японският производител Toyota представи петото поколение на най-популярния хибрид в историята - Prius. Премиерата на европейския вариант се състоя няколко часа преди тази на версиите за Япония и за Северна Америка, където моделът се радва на огромна популярност.

В Европа новият Prius се предлага само като plug-in хибрид. Задвижването включва 2,0-литров четирицилиндров двигател и електромотор с обща системна мощност от 220 к.с. Това е подобрение с 99 к.с. в сравнение с електрически подпомагания 1,8-литров четирицилиндров двигател на настоящото превозно средство, което развива 121 к.с.

За европейския Prius е предвидена и по-мощна батерия – 13,6 кВт/ч (при предшественика тя беше 8,8 кВт/ч), която е поставена под задните седалки. От Toyota посочват, че промените осигуряват „50% повече от сегашното поколение“, което би трябвало да означава пробег на електричество от 94,15 км (досега той беше 63 км).

Освен това, Plug-in Prius ще се предлага с допълнителен соларен панел на покрива. В съобщението за модела за европейския пазар не споменава дали тази система ще подобри пробега на автомобила.

На външен вид моделът изглежда познат, но си личи освежаването. Върхът на покрива е преместен по-назад, което придава на автомобила по-скоро вид на купе. Променените пропорции включват намаляване на височината с 50 мм и удължаване на междуосието също с толкова. Общата дължина е с 46 мм по-малко, докато широчината е увеличена с 22 мм.

Вътре новият Prius възприема езика на стила „Island Architecture“ с три зони - „обкръжение“, „модул на водача“ и „плаващ инструментален панел“. Интериорът е подобен на оформлението в кросоувъра bZ4X, тъй като дисплеят на габаритите стърчи нагоре от арматурното табло, вместо да има капак около него, както при повечето модерни превозни средства.

Централната конзола се състои от информационно-развлекателен дисплей, който излиза от таблото. Единственият физически контролер изглежда е копче в долния десен ъгъл на екрана. Чифт тънки вентилационни отвори разделят екрана на информационно-развлекателната система от контролите за системата HVAC. Има бутони за управление на температурата на седалката и регулиране на температурата в купето.

Още снимки на новия Prius - вижте в галерията:

fallback
  • #20
    До 15 ( преди 2 години )
    Страшна логика изкара! Значи казваш това било страхотна идея, за да не търсиш веднъж два пъти в годината по една зарядна станция на отиване и връщане от морето, когато караш автомобила на дълъг път. Дотук добре, но осъзнаваш ли, че за да спестиш търсенето на 2 зарядни станции, всъщност ще трябва да зареждаш веднъж на всеки два дни и за годината да търсиш 180 пъти зарядна станция, вместо ако караш нормален електромобил, да зареждаш веднъж на 10 дни - 36 пъти в годината? Я пак помисли?
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Една почти добре изглеждаща Тойота. Не е точно по моя вкус, но определено не изглежда дърво... въпреки, че интериора си е останал дърво. Соларната система се очаква да носи по около 1200 "безплатни" км допълнително
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    0.9 хибрид, на газ, кара се полека лека и се спира баавн. Може д ами се смеят колегите, ама 3.8/100 газ средно, как е? А? КАК Е ВЕ? АХАААААА, ... тъ тъй, що поклатя глва и ще изчакам да ви увер акъля.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Предния приус плъг ин е перфектен за града, но навън е малко слабичък,като свърши тока. Сега с повечето мощност са компенсирали това. Браво,чудесна кола!
  • #16
    snaky ( преди 2 години )
    Ами Попе, елементарно е. Тогава си е просто обикновен хибрид.
  • #15
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Ако има информирани помогнете: какво се случва ако карате plug-in хибрид без изобщо да го зареждате с ток?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре изглежда. Toyota както винаги са си направили сметката за разлика от други производители. Знаят че средния дневен пробег в развитите държави е под 40км. Масата от хората карат основно градско до работа и до магазини да пазаруват. 90% от времето е къси разстояния. Бензиновия двигател ще се ползва сравнително рядко. Само когато се ходи надалеч. А колата е с голям ресурс и без притеснения може да се кара и на дълги разстояния. Няма да трепериш че ще ти свърши тока и къде ще зареждаш.
  • #13
    Приус ( преди 2 години )
    От хибрид на газ... Преразказ по преживяно. Любима тема. Деца, пишете!
  • #12
    Бай ( преди 2 години )
    От 6 години карам prius... Вече цялата фирма е на prius на газ.... София варна - бургас- софия.. 70 лв... В градско 3000 км на месец за 200 лв.. Уникален автомобил, независимо че е старата втора серия
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8 - Доста злобно същество си ... те и метнчетта така викаха преди години. Още си спомням, как един авер зареждаше за "леф и трийси" ... Сега колата седи в гаража.
fallback
Последни