fallback

Toyota представи новия Prius

В Европа моделът ще се предлага само като PHEV с 220 к.с.

Японският производител Toyota представи петото поколение на най-популярния хибрид в историята - Prius. Премиерата на европейския вариант се състоя няколко часа преди тази на версиите за Япония и за Северна Америка, където моделът се радва на огромна популярност.

В Европа новият Prius се предлага само като plug-in хибрид. Задвижването включва 2,0-литров четирицилиндров двигател и електромотор с обща системна мощност от 220 к.с. Това е подобрение с 99 к.с. в сравнение с електрически подпомагания 1,8-литров четирицилиндров двигател на настоящото превозно средство, което развива 121 к.с.

За европейския Prius е предвидена и по-мощна батерия – 13,6 кВт/ч (при предшественика тя беше 8,8 кВт/ч), която е поставена под задните седалки. От Toyota посочват, че промените осигуряват „50% повече от сегашното поколение“, което би трябвало да означава пробег на електричество от 94,15 км (досега той беше 63 км).

Освен това, Plug-in Prius ще се предлага с допълнителен соларен панел на покрива. В съобщението за модела за европейския пазар не споменава дали тази система ще подобри пробега на автомобила.

На външен вид моделът изглежда познат, но си личи освежаването. Върхът на покрива е преместен по-назад, което придава на автомобила по-скоро вид на купе. Променените пропорции включват намаляване на височината с 50 мм и удължаване на междуосието също с толкова. Общата дължина е с 46 мм по-малко, докато широчината е увеличена с 22 мм.

Вътре новият Prius възприема езика на стила „Island Architecture“ с три зони - „обкръжение“, „модул на водача“ и „плаващ инструментален панел“. Интериорът е подобен на оформлението в кросоувъра bZ4X, тъй като дисплеят на габаритите стърчи нагоре от арматурното табло, вместо да има капак около него, както при повечето модерни превозни средства.

Централната конзола се състои от информационно-развлекателен дисплей, който излиза от таблото. Единственият физически контролер изглежда е копче в долния десен ъгъл на екрана. Чифт тънки вентилационни отвори разделят екрана на информационно-развлекателната система от контролите за системата HVAC. Има бутони за управление на температурата на седалката и регулиране на температурата в купето.

Още снимки на новия Prius - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Очаквам че следващото поколение, ще имат по една чертичка за светлини, ширако мак 4-5 мм.
  • #9
    До 3 ( преди 2 години )
    Ами *** направи тест драйв и ще разбереш! То няма как да разбереш докато караш голф 3 и коментираш коли от края на 2022!!
  • #8
    Реалистично ( преди 2 години )
    Писах първи коментар и ми харесва модела обаче по всяка вероятност ще е обезмислящо скъп спрямо Корола и други незареждаеми хибриди но дано греша разбира се..
  • #7
    ТТТ ( преди 2 години )
    Е този вече ми харесва. Предишният беше като смачкана хартия.
  • #6
    Факт! ( преди 2 години )
    Перфектна е колата еталон
  • #5
    до:#3 ( преди 2 години )
    А ти като буташ масло защо не доливаш е моят въпрос към теб? Иначе на Приуса се сменя маслото на 15 000 км или 1 г което настъпи първо. Не случайно Тойота ти дават 10 годишна ПЪЛНА гаранция на колата. От тази фирма знаят какво правят и го правят както трябва. Така, че ако смяната на маслото ти е толкова голям проблем си карай немските талиги и го сменяй на 30 000 км и колата я изкара мижавата гаранция, я не. И къде намеси тук посредствените БеЕмВенца не ми е ясно. Тук си говорим за истински хибр
  • #4
    отговори ( преди 2 години )
    Производителите ти казват 10 000 км или 1 година. Тогава се сменя маслото.Това е кола която се ползва много и в града и извън него. Така че да се възползваш максимално и от двете. Безсмислено е да имаш къде да я зареждаш и да я караш само в града. Както и да я караш само на дълго или пък да минаваш 3-4000км на година.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Сегашното поколение изглежда доста зле, но този Приус са го направили както трябва и хваща окото. Наистина е доста добре пипнат. Характеристиките също са впечатляващи. Мисля, че няма плъг-ин хибрид на пазара с такъв голям пробег. Върна ли са соларния панел от 3-то поколение. Дано може да зарежда батерията и да добавя допълнително км. Ще е страхотно. Тогава може да не се налага и да го зареждаш. Отиваш на работа, колата стои отвън и се зарежда от слънцето 8-9 часа и после се прибираш безплатно.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Дори изглежда добре за разлика от предния.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Към 100 км пробег на ток в града и 2.0 ДВГ за извън града много добре
fallback
Последни