IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Rimac Nevera постави световен рекорд за скорост

Хърватската хиперкола разви 412 км/ч и е най-бързият сериен електромобил

Хърватският хиперавтомобил Rimac Nevera записа името си в книгата на рекордите на пистата Papenburg като най-бързият сериен електрически автомобил в света с постигнатите 412 км/ч.

 

rimac-nevera-production-ev-top-speed-record (2).jpg

 

Зад волана беше Миро Зрнчевич, директорът на тестовото подразделение на Rimac, а автомобилът рекордьор е без модификации в настройките. Веднага трябва да се отбележи, че клиентските модели са ограничени до максималните 352 км/ч. Ако 150-те собственици на Rimac Nevera, които са платили 2 милиона евро за колата, искат да изпитат същия адреналин, това може да стане само на специално организирани от компанията събития и само в присъствието на екипа на Rimac.

Мощността на суперавтомобила с четири електрически мотора е 1914 к.с., а максималният въртящ момент е 2360 Нм, което позволява ускорение до 100км/ч за 1,9 секунди. Пистата в Германия е от две прави по 4 км и е сред малкото в света, подходящи за този тип „състезания“. Rimac Nevera беше настроен на режим на максимална скорост, което го прави по-аеродинамичен чрез намаляване на съпротивлението, като същевременно поддържа притискащата сила на подходящи нива, за да се осигури стабилност.

 


Тестовият пилот избра най-екстремния режим на шофиране на Rimac, като по този начин оптимизира аеродинамиката и твърдостта на настройките и използва максимално сцеплението на гумите Michelin Cup 2R. Естествено, с оглед на включените скорости, целият опит за рекорд беше проследен и от техници на Michelin, които постоянно следяха състоянието на гумите.

Освен рекорда за най-висока максимална скорост сред електромобилите, Rimac Nevera е и най-бързият сериен автомобил на четвърт миля, изминавайки разстоянието за 8,582 секунди.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    И казваш, че щом от 100 киловатачаса батерия тесла изкарва 700 kw мощност, няма никакъв проблем да изкара същата мощност и от 50 kWh батерия? А защо не станеш един инженер в Тесла и да им обясниш че е така, за да могат да махнат половината от теглото на батерията и да подобрят рекорда на ринга, защото автомобилът ще е с 300-400 кг по-лек? Смяташ ли че батерията на лаптопа ти може да захрани климатика? От твоята логика може, защото мощността се определя от консуматора, а не от батерията!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 3 години )
    Да разбирам ли че редовно караш с 400 км в час с твоя автомобил и нямаш проблеми със загряването? За поддържане на каква скорост говориш, защото дори елементарна тесла модел 3 поддържа 10-15 минути 250 км в час, а след това ти ограничава мощността до такава с която можеш да поддържаш 200 км в час докато се охлади и после пак с 250. След половин час ти свършва батерията и трябва за да заредиш. Дори тази скорост не ти ли е достатъчна? Последно кога поддържа 250 км/ч 15 минути?
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    И като я изцепиш тая кола няколко минути на макс и после и трябват часове да се охлади и да зареди батериите. Тоест след няколко минути пълна газ оставаш буквално и реално без кола за няколко часа. Благодаря, ама не е за мен тая работа.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сериозна машина Порше килър може би?
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Алито от София ( преди 3 години )
    Ако пилота е бил българин гаранция щеше да достигне 450 км, но нас ни подържа поуката, газ до ламарина и много спомени и поздрави за мамата
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Газ по нашите улици с тази скорост, а после по новините ще съобщят броя на невинните жертви.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 3 години )
    До #3Въобще не си ме състарил. Щом на ученическото си бюро навремето имах ваденка на актуалния шестколесен болид на Тирел....И помня катастрофата на Рони Петерсон....Както и да е. Въпросът не е само в забраната, а и във възможността да поддържаш стар автомобил. Масла, филтри, горива....Днес е сравнително трудно да откриеш читави ролки за магнетофон, примерно. Или касети за ВиЕйчСивидео.....Иначе, не отричам новите технологии, но си нося механичния Сейко и си карам 190ката. Жив и здрав!
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Батерията няма мощност бе смешникъ има капацитет двигателя има мощност изрязяваща се в конвертирана енергия за единица време джаул за секунда в СИ
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Люсид ( преди 3 години )
    На кой му пука
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 години )
    Смело предположение, че щом си old school си поне на моите години и на практика няма изгледи да забранят карането на ДВГ в рамките на живота ни. Дори да забранят продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035, което не е сигурно, ще позволят тези автомобили да се карат поне още 20 години, което е 2055 година. Дотогава дай боже да съм жив и здрав, но дори и да съм жив надали ще карам автомобил, защото ще съм над 80 години. Извинявам се, ако съм те състарил!