fallback

Защо е опасна покупката на тригодишно BMW 5-Series?

Седанът G30 е много желан, но някои проблеми може да разорят новия собственик

Автомобилите BMW за много хора, особено в страните от Източна Европа, винаги са били и остават мечта. Седанът от 5-та серия се отличава, защото е един от моделите с най-висок статут на пазара на употребявани коли. Той осигурява високи нива на комфорт, съчетани с остро управление и широка гама от двигатели.

Често обаче такъв автомобил крие и много неприятни изненади за новия си собственик, предупреждават експерти, като дават пример със седмото поколение на 5-Series (G30). То излезе на пазара през 2016 г., а през 2020 г. беше актуализирано. Тоест, колата е сравнително нова, но много от произведените бройки от модела вече са сменили собственика си и са попаднали в категорията на употребяваните автомобили.

Благодарение на много ревюта, публикувани в различни медии, както и на мненията на собственици в интернет-форуми, кандидат-купувачите на G30 могат да разберат какво да очакват от подобен автомобил. Сред най-честите оплаквания е скърцането в салона, което дразни много хора. Ако седанът има люк на покрива, той често се движи трудно (особено през зимата), като е възможно някой ден дори да не се отвори. А ремонтът му струва много скъпо.

В ходовата част се отбелязват проблеми с предните амортисьори. Има случаи, в които те излизат от строя още при пробег от 10 000 км. Тогава амортисьорите се сменят по гаранция, но собственикът трябва да бъде нащрек, че това може да се случи отново.

Както стана дума, BMW 5-Series (G30) се предлага с голям брой задвижващи агрегати, като се обръща внимание на най-популярните. Бензиновият двигател B48B20 с обем 2,0 литра страда от „плаващи обороти“, като това се дължи на честата повреда на сензора за масов въздушен поток. EGR-клапанът също може да се задръсти и това пречи на работа на мотора.

Дизеловият B47D20 страда от износване на веригата за синхронизация. Тъй като тя е монтирана на гърба на двигателя, смяната й може буквално да разори собственика. При пробег от 70 000 км е твърде вероятно да се счупи на шайбата на коляновия вал. Тя е направена от каучук, така че експлоатационният живот е много ограничен.

И накрая - собствениците на BMW обичат да натискат газта, но в един момент решават, че мощността на двигателя не е достатъчна и „чипосват“ автомобила си. Това означава, че те променят стандартната програма за управление на захранващия блок, за да увеличат мощността и въртящия момент. Разходът на гориво обаче също расте. И при редовни натоварвания консумацията на масло също се увеличава, което натоварва джоба на новия собственик. Затова и не се препоръчва избора на седан, който е минал през тунинг на двигателя.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво ще рече "поддръжка" ? Разбирам редовно, обслужване, зареждане с хубаво гориво, хубави гуми и т.н, които при т.нар. "премиум" автомобил е нормално да са по- скъпи и като такъв да очаквам по- високо от нормалното качество на изработка. А не скърцащ салон, кофти шибидах, слаби амортисьори, шайба със силно ограничен ресурс и т.н. Ако поддръжка означава през месец да даваш сумати пари, понеже все се чупи нещо- е'ем ти и премиума. Луксозен таблет на колела, който трябва да смениш след гаранцията
  • #6
    Много са 3г. ( преди 2 години )
    Опасно е даже и след 1 г., защото след 50000км.тая тарамбука е тоталка!
  • #5
    Пепи ( преди 2 години )
    До 1 анонимен: марката може да е известна така само при комплексарите, които не могат да си я позволят (високото грозде е кисело все пак!). 5-та серия трудно се поддържа от беден комплексар! И да я купи, след това бързо я продава, защото осъзнава, че не му е по джоба. Едно е да купиш 5-та серия, друго е да я имаш и поддържаш в перфектно състояние с години. При добра поддръжка и експлоатация, ще надживее собственика!
  • #4
    r ( преди 2 години )
    Също така при този модел се забелязва тотална липса на работещи мигачи. Не знам защо при фейслифта този проблем не е коригиран, но където и да видя автомобил от тази марка и модел всяка маневра направена от него е с неработещи мигачи.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Много отдавна качеството на БМВ-тата не е каквото трябва да бъде за премиум автомобил, но това не е само при БМВ. Наблюдава се и при други немски производители, нямат избор, иначе няма да са конглокетни. Не случайно по-практичните хора ги избягват тези марки. Всички знаят, че БМВ се купува ново, и се кара до гаранцията. След това е по-добре да го махнеш, докато не е започнало да създава проблеми.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Това че след "чипосване" се вдигал разхода е лъжа, напротив пада. Аз и брат ми имаме едини и същи коли, моята е чипосах преди 4 години. Когато се кача в неговата усещам, че трябва да подавам осезателно по-голямо количество газ за да се движа нормално, той също се удиви как е нужно да натиска много по-леко *** на газта, за да се движи нормално в моя автомобил. А по-малко подаване на газ, води до по-малък разхо. Ремапа реално задава закъснение, за да се повиши компресията, от там и мощността.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    БМВ или както е известно в автомобилните среди БъркаМаслоВода. Марка за лузъри, които си мислят, че карат нещо по-така, а то разходите по поддръжката са по-така, като за много богати или най-често за бедняци с големи комплекси.
fallback
Последни