fallback

Защо е опасна покупката на тригодишно BMW 5-Series?

Седанът G30 е много желан, но някои проблеми може да разорят новия собственик

Автомобилите BMW за много хора, особено в страните от Източна Европа, винаги са били и остават мечта. Седанът от 5-та серия се отличава, защото е един от моделите с най-висок статут на пазара на употребявани коли. Той осигурява високи нива на комфорт, съчетани с остро управление и широка гама от двигатели.

Често обаче такъв автомобил крие и много неприятни изненади за новия си собственик, предупреждават експерти, като дават пример със седмото поколение на 5-Series (G30). То излезе на пазара през 2016 г., а през 2020 г. беше актуализирано. Тоест, колата е сравнително нова, но много от произведените бройки от модела вече са сменили собственика си и са попаднали в категорията на употребяваните автомобили.

Благодарение на много ревюта, публикувани в различни медии, както и на мненията на собственици в интернет-форуми, кандидат-купувачите на G30 могат да разберат какво да очакват от подобен автомобил. Сред най-честите оплаквания е скърцането в салона, което дразни много хора. Ако седанът има люк на покрива, той често се движи трудно (особено през зимата), като е възможно някой ден дори да не се отвори. А ремонтът му струва много скъпо.

В ходовата част се отбелязват проблеми с предните амортисьори. Има случаи, в които те излизат от строя още при пробег от 10 000 км. Тогава амортисьорите се сменят по гаранция, но собственикът трябва да бъде нащрек, че това може да се случи отново.

Както стана дума, BMW 5-Series (G30) се предлага с голям брой задвижващи агрегати, като се обръща внимание на най-популярните. Бензиновият двигател B48B20 с обем 2,0 литра страда от „плаващи обороти“, като това се дължи на честата повреда на сензора за масов въздушен поток. EGR-клапанът също може да се задръсти и това пречи на работа на мотора.

Дизеловият B47D20 страда от износване на веригата за синхронизация. Тъй като тя е монтирана на гърба на двигателя, смяната й може буквално да разори собственика. При пробег от 70 000 км е твърде вероятно да се счупи на шайбата на коляновия вал. Тя е направена от каучук, така че експлоатационният живот е много ограничен.

И накрая - собствениците на BMW обичат да натискат газта, но в един момент решават, че мощността на двигателя не е достатъчна и „чипосват“ автомобила си. Това означава, че те променят стандартната програма за управление на захранващия блок, за да увеличат мощността и въртящия момент. Разходът на гориво обаче също расте. И при редовни натоварвания консумацията на масло също се увеличава, което натоварва джоба на новия собственик. Затова и не се препоръчва избора на седан, който е минал през тунинг на двигателя.

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    До 30 - Баяяяят време минаот тогава, батьо ...
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Защото е от новите пластмасови боклучета с повече чипове и екранчета, околкото има на един етаж с програмисти ...
  • #35
    Бай Серафим Стаматов ( преди 2 години )
    Карам си жигулката на газ и хич.не ги харесвам Тея бмв-та.много грозни са ми и чупливи .
  • #34
    Bmw23 ( преди 2 години )
    Купуваш БМВ и никога не го обслужваш в Сервис на марката това е цяра за дълголетие! А скърцане има когато са го зглобявали Поляци в Германия
  • #33
    Bmw23 ( преди 2 години )
    Купуваш БМВ и никога не го обслужваш в Сервис на марката това е цяра за дълголетие! А скъцане има когато са го зглобявали Поляци в Германия
  • #32
    Bmw23 ( преди 2 години )
    Купуваш БМВ и никога не го обслужваш в Сервис на марката това е цяра за дълголетие!
  • #31
    ветеран ( преди 2 години )
    Карам "Запорожец" нямам проблеми със скърцането в купето,не се чува защото двигателя вие като гладно куче .
  • #30
    F07 ( преди 2 години )
    Несериозно статия. Имам общо 300 000 км на серия 5, първото беше е39 с 200 000 и второто F07- 5 GT СЪС 100 000. И двете коли бяха невероятни. По новата беше по добра. Сега си търся ново G30 530 eслед 2021г. 2 на 100 разход.
  • #29
    Бай Сойчиро и Тойода ( преди 2 години )
    Вярно е, че и трите вече са умопомрачително непостижими легени
  • #28
    До #19 Гош ( преди 2 години )
    Ха ха ха БМВ масова кола! До какво юи не води честото реваксиниране
fallback
Последни