IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасна покупката на тригодишно BMW 5-Series?

Седанът G30 е много желан, но някои проблеми може да разорят новия собственик

Автомобилите BMW за много хора, особено в страните от Източна Европа, винаги са били и остават мечта. Седанът от 5-та серия се отличава, защото е един от моделите с най-висок статут на пазара на употребявани коли. Той осигурява високи нива на комфорт, съчетани с остро управление и широка гама от двигатели.


BMW 5-Series G30


Често обаче такъв автомобил крие и много неприятни изненади за новия си собственик, предупреждават експерти, като дават пример със седмото поколение на 5-Series (G30). То излезе на пазара през 2016 г., а през 2020 г. беше актуализирано. Тоест, колата е сравнително нова, но много от произведените бройки от модела вече са сменили собственика си и са попаднали в категорията на употребяваните автомобили.

Благодарение на много ревюта, публикувани в различни медии, както и на мненията на собственици в интернет-форуми, кандидат-купувачите на G30 могат да разберат какво да очакват от подобен автомобил. Сред най-честите оплаквания е скърцането в салона, което дразни много хора. Ако седанът има люк на покрива, той често се движи трудно (особено през зимата), като е възможно някой ден дори да не се отвори. А ремонтът му струва много скъпо.


BMW 5-Series G30


В ходовата част се отбелязват проблеми с предните амортисьори. Има случаи, в които те излизат от строя още при пробег от 10 000 км. Тогава амортисьорите се сменят по гаранция, но собственикът трябва да бъде нащрек, че това може да се случи отново.

Както стана дума, BMW 5-Series (G30) се предлага с голям брой задвижващи агрегати, като се обръща внимание на най-популярните. Бензиновият двигател B48B20 с обем 2,0 литра страда от „плаващи обороти“, като това се дължи на честата повреда на сензора за масов въздушен поток. EGR-клапанът също може да се задръсти и това пречи на работа на мотора.


BMW 5-Series G30


Дизеловият B47D20 страда от износване на веригата за синхронизация. Тъй като тя е монтирана на гърба на двигателя, смяната й може буквално да разори собственика. При пробег от 70 000 км е твърде вероятно да се счупи на шайбата на коляновия вал. Тя е направена от каучук, така че експлоатационният живот е много ограничен.

И накрая - собствениците на BMW обичат да натискат газта, но в един момент решават, че мощността на двигателя не е достатъчна и „чипосват“ автомобила си. Това означава, че те променят стандартната програма за управление на захранващия блок, за да увеличат мощността и въртящия момент. Разходът на гориво обаче също расте. И при редовни натоварвания консумацията на масло също се увеличава, което натоварва джоба на новия собственик. Затова и не се препоръчва избора на седан, който е минал през тунинг на двигателя.


0 от 500