fallback

Защо е опасна покупката на тригодишно BMW 5-Series?

Седанът G30 е много желан, но някои проблеми може да разорят новия собственик

Автомобилите BMW за много хора, особено в страните от Източна Европа, винаги са били и остават мечта. Седанът от 5-та серия се отличава, защото е един от моделите с най-висок статут на пазара на употребявани коли. Той осигурява високи нива на комфорт, съчетани с остро управление и широка гама от двигатели.

Често обаче такъв автомобил крие и много неприятни изненади за новия си собственик, предупреждават експерти, като дават пример със седмото поколение на 5-Series (G30). То излезе на пазара през 2016 г., а през 2020 г. беше актуализирано. Тоест, колата е сравнително нова, но много от произведените бройки от модела вече са сменили собственика си и са попаднали в категорията на употребяваните автомобили.

Благодарение на много ревюта, публикувани в различни медии, както и на мненията на собственици в интернет-форуми, кандидат-купувачите на G30 могат да разберат какво да очакват от подобен автомобил. Сред най-честите оплаквания е скърцането в салона, което дразни много хора. Ако седанът има люк на покрива, той често се движи трудно (особено през зимата), като е възможно някой ден дори да не се отвори. А ремонтът му струва много скъпо.

В ходовата част се отбелязват проблеми с предните амортисьори. Има случаи, в които те излизат от строя още при пробег от 10 000 км. Тогава амортисьорите се сменят по гаранция, но собственикът трябва да бъде нащрек, че това може да се случи отново.

Както стана дума, BMW 5-Series (G30) се предлага с голям брой задвижващи агрегати, като се обръща внимание на най-популярните. Бензиновият двигател B48B20 с обем 2,0 литра страда от „плаващи обороти“, като това се дължи на честата повреда на сензора за масов въздушен поток. EGR-клапанът също може да се задръсти и това пречи на работа на мотора.

Дизеловият B47D20 страда от износване на веригата за синхронизация. Тъй като тя е монтирана на гърба на двигателя, смяната й може буквално да разори собственика. При пробег от 70 000 км е твърде вероятно да се счупи на шайбата на коляновия вал. Тя е направена от каучук, така че експлоатационният живот е много ограничен.

И накрая - собствениците на BMW обичат да натискат газта, но в един момент решават, че мощността на двигателя не е достатъчна и „чипосват“ автомобила си. Това означава, че те променят стандартната програма за управление на захранващия блок, за да увеличат мощността и въртящия момент. Разходът на гориво обаче също расте. И при редовни натоварвания консумацията на масло също се увеличава, което натоварва джоба на новия собственик. Затова и не се препоръчва избора на седан, който е минал през тунинг на двигателя.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Любимото ми 5 series си остава e39 е никое f или g няма да може да го замести.
  • #16
    Пропов ( преди 2 години )
    Коментар 12 казва всичко. Подкрепям на 100%. И да допълня. В Германия съм и карам БМВ бензин 3 литра 2007г. Колата е на под 100 хил. км. По нова никога няма да си купя. Но частите са си много скъпи. И се купуват само от БМВ. Просто другите магазини почти не продават. И нито един местен не е казал БМВ са лоши коли. Напротив. Много хора са имали но потдръжката не им изнася в един момент. И доста от тях си купуват мотор. Само пистов мотор може да замести кефа от БМВ. И да Х не е БМВ.
  • #15
    Дедо ( преди 2 години )
    Карам Баварци от 1987г.и последното е от 2010г.и не мисля да го сменям щото последните модели са проектирани от счетоводители а не от инженери.
  • #14
    Хаха ( преди 2 години )
    Тъпата русофилска аутоМедия трие и коментарите. Неудачници!
  • #13
    .... ( преди 2 години )
    Но това също не се усеща точно в Х5, стига да ни се мъчил с някоя френска или хамериканска тояга (или може би рено/неудачия)?
  • #12
    До долния ( преди 2 години )
    От брътвежите ти излиза следното: 1. Явно си от "селатаците с анцузи" щом си "помирисвал" БМВ; 2. Х5 НЕ е истинско БМВ, а хамериканско производно със съответното краварско качество, но пък вие "***" няма как да знаете това; 3. НИКОЯ кола не предлага нищо невиждано - всички са с 4 гуми, ДВГ и все още с волан. Невижданото при БМВ е управлението на колата което доставя удоволствие, липсващо при 90% от останалите автомобили! Но това също не се усеща точно в Х5, стига да ни се мъчил с някоя фр
  • #11
    до №9 ( преди 2 години )
    А тези, които сме помирисвали може ли да се изкажем по въпроса?Карал съм нови БМВ-та, разбирай Х5 както и по-стари. Мнението ми е, че тези автомобили не предлагат нещо невиждано спрямо други коли от този клас. Просто в България се е създало едно разбиране, че като караш таква кола си голяма работа, успял и т.н. А всъщност истината е друга.... селатаци с анцузи набиват едни пари в ламарини, за да покажат колко много нямат.
  • #10
    Радев ( преди 2 години )
    Взимаш си едно Ауди А6 трилитров дизел и си свиркаш. Няма скърцане, тропане и пр. Вярно, че харчи малко повече от аналогичната "петица" и не вози толкова приятно, но пък качеството на изработка на интериора е почти съвършено.
  • #9
    Шекерчо и неудачници ( преди 2 години )
    са драскали тук! Общото е, че дори не са и помирисвали БМВ на живо. Факт!
  • #8
    2loop ( преди 2 години )
    Научете децата си да обичат БМВ - така никога няма да имат пари за наркотици и глупости!
fallback
Последни