fallback

Tesla печели 8 пъти повече от Toyota от продаден автомобил

По продажби американците са 7,6 пъти зад японците, но стратегията им е по-рентабилна

Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.

 

 

Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.

В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.

 

 

Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната капитализация на Tesla днес е 655 трилиона долара - около три пъти повече от тази на Toyota. Освен това Tesla се превърна в един от най-печелившите производители на автомобили в света, като по отношение на нетната печалба през третото тримесечие загуби от Mercedes-Benz, но изпревари такива гиганти като BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат от фундаментално различните стратегии, следвани от двата автомобилни производителя. Toyota предлага широка гама - от автомобили с бензинов двигател до хибриди, електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки и то в различни размери и ценови сегменти.

 

 

Междувременно Tesla се фокусира единствено върху електромобилите. Модел Y и Model 3 представляват над 90% от продажбите, които почти са се удвоили за две години въпреки сравнително високите им цени. Дори по-евтиният Model 3 започва от около $40 000 в САЩ. Уверена в силната си привлекателност на марката, Tesla не се поколеба да повиши цените, за да прехвърли по-високите разходи за материали на клиентите. Компанията също така започна да предлага доходоносен софтуер за автономно шофиране като допълнителна опция преди конкурентите.

„Най-големият фактор зад ръста на печалбата на Tesla е обемът на продажбите, след това повишаването на цените и нарастването на продажбите на софтуер за автономно управление“, заяви Коджи Ендо от SBI Securities.

 

 

Tesla инсталира така наречените машини за леене Giga Press, за да намали стъпките, необходими за сглобяване. Като цяло използването на такава машина може да подкопае качеството, но да ускори масовото производство. А също така Tesla по принцип се продават директно онлайн, а това е метод, който предлага по-високи маржове от продажбата чрез представителства.

За Toyota третото тримесечие на фискалната година се оказа нерентабилно. Това се дължи на рязкото увеличение на разходите за материали и електроенергия, както и на загубите поради спиране на работата в Русия. За да подкрепи падащите печалби, Toyota възнамерява да повиши цените на базовите модели. САЩ първо ще усетят увеличението на цените, а след това ще достигнат и европейските пазари.

 

 

Toyota си е поставила за цел да продаде 3,5 милиона електромобила през 2030 г., но в момента bZ4X е единственият масово произвеждан модел. Високопоставен служител на Toyota каза на брифинг за печалбите, че автомобилният производител проучва други възможности за масово производство на електромобили, докато друг представител на компанията издаде чувство за неотложност, като каза: „Не можем да загубим при електромобилите“.

Електрическите превозни средства все още са изправени пред предизвикателства. „В региони, които са силно зависими от изкопаемите горива, електромобилите не са най-доброто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид“, каза високопоставен представител на Toyota. Освен това инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна и е необходим допълнителен технологичен напредък.

 

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    През октомври 2022 г. електрическите превозни средства съставляваха 4,49% от общо продадените 2W в цяла Индия спрямо 1,90% през октомври 2021 г.Мъката е безкрайна, а?
  • #12
    Прости сметки ( преди 1 година )
    Тоест с тази годишните продажби на тесла, тя ще спечели толкова колкото toyota от продажбите на 11,5 милиона автомобила.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    5 години пиша тук и още сте тотал щета. Нищо, ама нищо не сте разбрали. Затова сте и бедни като църковни мишки.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Край! Фалираха! А след тях изчезват и електричките, нали друзя?
  • #9
    Минтирито съм ( преди 1 година )
    Абе тиА тесли КогИ ша фалират :) ?
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Защо двг няма да изчезне ли ами защото основните приходи на Тесла са от продажба на въглеродни квоти точно набтези коитомпродяват двг.Без двг няма и електрички на Теслъ
  • #7
    q ( преди 1 година )
    Правителствата субсидират електромобилите като цяло, не само Тесла. Електромобилите са по напреднали като технологии, удобство и бързина - затова и са по скъпи. По-скъпите неща се купуват от по-заможни хора, които в страните в които се продават и субсидират електромобилите, плащат в пъти по-високи данъци, от тези дето си купуват коли с ДВГ. Да речем тойотки - които блестят с евтината си цена. Така че стига с тоя рев за данъците.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре е да се отчете и че значителна част от печалбата на Тесла е от батерии за ВЕИ, слънчеви панели/керемиди и над 4 000 станции за бързо зареждане
  • #5
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Голям успех. Докато правителствата субсидират електромобилите с пари на данъкоплатците, главния електрокарджия Илон Мъск се хвали с печалба съизмерима само с тези от трафик на хора, оръжие и наркотици. Да видим колко дълго ще продължи това извращение.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Очакванията са че Тойота ще увеличава цените а Тесла ще ги намаля но продажбите на Тесла ще растат бързо а тези на Тойота в опитимистичен вариант ще са стабилни. Явно е и че с 7.5 пъти по-малко продажби Тесла печели колкото Тойота а другата година разликата в продажбите ще е по всяка вероятност 4-5 пъти
fallback
Последни