fallback

Tesla печели 8 пъти повече от Toyota от продаден автомобил

По продажби американците са 7,6 пъти зад японците, но стратегията им е по-рентабилна

Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.

 

 

Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.

В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.

 

 

Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната капитализация на Tesla днес е 655 трилиона долара - около три пъти повече от тази на Toyota. Освен това Tesla се превърна в един от най-печелившите производители на автомобили в света, като по отношение на нетната печалба през третото тримесечие загуби от Mercedes-Benz, но изпревари такива гиганти като BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат от фундаментално различните стратегии, следвани от двата автомобилни производителя. Toyota предлага широка гама - от автомобили с бензинов двигател до хибриди, електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки и то в различни размери и ценови сегменти.

 

 

Междувременно Tesla се фокусира единствено върху електромобилите. Модел Y и Model 3 представляват над 90% от продажбите, които почти са се удвоили за две години въпреки сравнително високите им цени. Дори по-евтиният Model 3 започва от около $40 000 в САЩ. Уверена в силната си привлекателност на марката, Tesla не се поколеба да повиши цените, за да прехвърли по-високите разходи за материали на клиентите. Компанията също така започна да предлага доходоносен софтуер за автономно шофиране като допълнителна опция преди конкурентите.

„Най-големият фактор зад ръста на печалбата на Tesla е обемът на продажбите, след това повишаването на цените и нарастването на продажбите на софтуер за автономно управление“, заяви Коджи Ендо от SBI Securities.

 

 

Tesla инсталира така наречените машини за леене Giga Press, за да намали стъпките, необходими за сглобяване. Като цяло използването на такава машина може да подкопае качеството, но да ускори масовото производство. А също така Tesla по принцип се продават директно онлайн, а това е метод, който предлага по-високи маржове от продажбата чрез представителства.

За Toyota третото тримесечие на фискалната година се оказа нерентабилно. Това се дължи на рязкото увеличение на разходите за материали и електроенергия, както и на загубите поради спиране на работата в Русия. За да подкрепи падащите печалби, Toyota възнамерява да повиши цените на базовите модели. САЩ първо ще усетят увеличението на цените, а след това ще достигнат и европейските пазари.

 

 

Toyota си е поставила за цел да продаде 3,5 милиона електромобила през 2030 г., но в момента bZ4X е единственият масово произвеждан модел. Високопоставен служител на Toyota каза на брифинг за печалбите, че автомобилният производител проучва други възможности за масово производство на електромобили, докато друг представител на компанията издаде чувство за неотложност, като каза: „Не можем да загубим при електромобилите“.

Електрическите превозни средства все още са изправени пред предизвикателства. „В региони, които са силно зависими от изкопаемите горива, електромобилите не са най-доброто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид“, каза високопоставен представител на Toyota. Освен това инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна и е необходим допълнителен технологичен напредък.

 

 

fallback
  • #33
    опааа ( преди 2 години )
    Ето го доказателството че електричките може и трябва да са доста по евтини,. Тесла краде от зомбираните си клиенти точно по същия нагъл начин като Apple,.
  • #32
    До 30 ( преди 2 години )
    Първата марка, за която се сещам, когато чуя електромобил - Рено. Марка против електромобили - всяка немска. :) За Тесла се сещам, като чуя следните думи - зелен, ***, елементарен клиент, егоманиак, добър маркетинг, автопилот, кофти интериор. За Тойота се сещам със следните думи - здрав, надежден, дълголетен, кофти интериор. Значи дотук с моите резултати от играта на асоциации. А твоята - горе си описан точно в това, което се сещам за Тесла. ;)
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Например елементарен въпрос. Ако от Тойота бяха развили бизнеса на Тесла, щяха в момента да продават 10 милиона автомобила, но към тях щяха да са добавили и поне 1,5 милиона електрички и да печелят два пъти повече. Факт!Но те сега почват буквално от нулата, при положение, че още преди 10 години Тесла им проектира и произвеждаше за тях електрическото задвижване и батерии на един от първите им електрически автомобили. Дори бяха собственици на голяма част от Тесла. Абсолютна недалновидност!
  • #30
    До долния ( преди 2 години )
    Когато става въпрос за електромобили, коя е първата фирма, която ти идва на ума? А когато става въпрос за автомобилна фирма която е против електромобилите? Е след като логично това са Тесла и Тойота, защо го приемаш лично? Напълно естествено е да се използват за пример в зависимост от контекста на твърденията. Особено в коментарите под статията за сравнение между двете.
  • #29
    //// ( преди 2 години )
    28 никой не не оспорвам предимствата на електричките. Но в точно тази си форма все още не са за масов транспорт. Дразня се на боготворенето към Тесла, сякаш няма други производители. Аз бих си взел електричка за градска кола, но няма да дам 100 бона за 5000 км на година. И се радвам, че китайските марки навлизат вече сериозно в Европа.
  • #28
    До фактически ( преди 2 години )
    Също така водата е мокра, през нощта е тъмно а слънцето изгрява сутринно време, следователно бъдещето е на електромобилите. Усещаш ли колко несвързани са фактите, които изброи? Никой не ти говори че ДВГ ще умре скоро. Дори в най-развитите страни и пазари ще се кара поне още 20 години след 2035 година. Тук си говорим какви ще са продажбите на над 50% от новите автомобили, повтарям новите и за трети път новите автомобили след няколко години.
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тесла просперират за сметка на клиенти, които са готови да платят много пари които нямат за недодялан автомобил който вози като каруца и има дъска с таблет наместо интериор. Доколко това е устойчив бизнес модел в задаващата се криза с високи лихви и влошаване на отношенията между щатите и Китай, предстои да видим. Но едно е ясно - подобен бизнес модел може да бъде повод за гордост само за хора със сериозна умствена обремененост.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Кучетата си лаят, кервана си върви...
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Факт е, че дори не можете да четете.
  • #24
    Факт ( преди 2 години )
    В допълнение колкото яхтите са заменили рибарските кораби толкова и ел колата ще замени истинският здрав и доказан във времето авромобил
fallback
Последни