fallback

Tesla печели 8 пъти повече от Toyota от продаден автомобил

По продажби американците са 7,6 пъти зад японците, но стратегията им е по-рентабилна

Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.

 

 

Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.

В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.

 

 

Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната капитализация на Tesla днес е 655 трилиона долара - около три пъти повече от тази на Toyota. Освен това Tesla се превърна в един от най-печелившите производители на автомобили в света, като по отношение на нетната печалба през третото тримесечие загуби от Mercedes-Benz, но изпревари такива гиганти като BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат от фундаментално различните стратегии, следвани от двата автомобилни производителя. Toyota предлага широка гама - от автомобили с бензинов двигател до хибриди, електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки и то в различни размери и ценови сегменти.

 

 

Междувременно Tesla се фокусира единствено върху електромобилите. Модел Y и Model 3 представляват над 90% от продажбите, които почти са се удвоили за две години въпреки сравнително високите им цени. Дори по-евтиният Model 3 започва от около $40 000 в САЩ. Уверена в силната си привлекателност на марката, Tesla не се поколеба да повиши цените, за да прехвърли по-високите разходи за материали на клиентите. Компанията също така започна да предлага доходоносен софтуер за автономно шофиране като допълнителна опция преди конкурентите.

„Най-големият фактор зад ръста на печалбата на Tesla е обемът на продажбите, след това повишаването на цените и нарастването на продажбите на софтуер за автономно управление“, заяви Коджи Ендо от SBI Securities.

 

 

Tesla инсталира така наречените машини за леене Giga Press, за да намали стъпките, необходими за сглобяване. Като цяло използването на такава машина може да подкопае качеството, но да ускори масовото производство. А също така Tesla по принцип се продават директно онлайн, а това е метод, който предлага по-високи маржове от продажбата чрез представителства.

За Toyota третото тримесечие на фискалната година се оказа нерентабилно. Това се дължи на рязкото увеличение на разходите за материали и електроенергия, както и на загубите поради спиране на работата в Русия. За да подкрепи падащите печалби, Toyota възнамерява да повиши цените на базовите модели. САЩ първо ще усетят увеличението на цените, а след това ще достигнат и европейските пазари.

 

 

Toyota си е поставила за цел да продаде 3,5 милиона електромобила през 2030 г., но в момента bZ4X е единственият масово произвеждан модел. Високопоставен служител на Toyota каза на брифинг за печалбите, че автомобилният производител проучва други възможности за масово производство на електромобили, докато друг представител на компанията издаде чувство за неотложност, като каза: „Не можем да загубим при електромобилите“.

Електрическите превозни средства все още са изправени пред предизвикателства. „В региони, които са силно зависими от изкопаемите горива, електромобилите не са най-доброто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид“, каза високопоставен представител на Toyota. Освен това инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна и е необходим допълнителен технологичен напредък.

 

 

fallback
  • #23
    Факт ( преди 2 години )
    Еоектеички няма в Африка Латинска Америка Централна Америка Океания Източна Европа Централна Европа в повече от половината Западна Европа в Централна Америка Кенъда и по-голямата част на Сащ няма и в Мала Азия Азия без Китай където повечето електрички са китайски няма и в Евразия Близкият Изток Извод електеичките са временно явление играчки за богати
  • #22
    TSLA ( преди 2 години )
    "Ако ти дуднaт зад гърба, значи си пред тях" - Мъск. Ако някой ти обяснява, че не може да загуби, значи вече е загубил. Който не си е седнал на г.а да опъне бързозарядна мрежа, сега ще гледа играча от скамейката и ще мрънка как нямало инфраструктура и затова бил там. Няма място за възхвала. Сухите цифри са ясни: всичко останало прави посредствени коли. Кратко. Точно. Ясно.
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Ами точно заради вашата омраза и злоба към Тесла ги говоря всичките тези неща. Както виждаш коментирам единствено и само вашите твърдения от преди време. А както виждаш има и такива, които продължават. Защо не направи забележка на 16, който продължава да говори глупости за фалит на Тесла? Защо не обясни на него колко е далече от истината и да спре да се заяжда, за да няма на кой да отговарям? Така че ако няма какво да кажеш по темата можеш да спреш с личните нападки и квалификации.
  • #20
    //// ( преди 2 години )
    Абе човек, покрай теб ще намразя тесла. Сякаш е твоя компания, така говориш. Повече дразни твоето държане, от колкото самата компания, която толкова много възхваляваш!
  • #19
    До 16 ( преди 2 години )
    Май обърнахте палачинката? До скоро обяснявахте как Тесла ще фалира, защото продава на загуба и колкото повече продава толкова по-голяма ще е загубата. Сега продава на една от най-големите печалби на автомобил в автомобилната промишленост, но пак я чакате да фалира по някакви други вашите си критерии. Измисляйте още, защото и тази със емисиите ще отпадне скоро.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирита и дизеловата принцеса са безмозъчни.
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    За последното тримесечие приходите не те са от въглеродни какво ти бяха малко над 200 милиона от 3,3 милиарда печалба. Като махнем въглеродните квоти и те са ще спечелила точно толкова колкото е спечелила toyota за същото тримесечие. А продажбите на Тесла се увеличават, като това тримесечие беше слабо по отношение на брутния марш на печалбата. Първото тримесечие беше 35%, а това тримесечие падна на 28%.
  • #16
    Анонимен ( преди 2 години )
    Спрат ли въглеродните квоти и Тресла е фалирала.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    5, на опорките хубавото им е, че са базирани на лъжи и лесно се оборват. В 95% от държавите, където има субсидии за BEV, абсолютно същите важат и за HEV. Само че да си видял опашки за водородни Тойотки? А за водородни Хюндаи? Всъщност 100% от продажбите на Мирайчето в Калифорния се дължат на субсидии - от щата от една страна и под формата на безплатно гориво от Тойотка от друга.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Глобалните продажби на електрически автомобили през септември 2022 г. се повишиха с 51% на годишна база. Китай достигна 35% пазарен дял за нови електрически превозни средства през месец септември. Продажбите на електрически превозни средства достигат 35% от всички продажби на нови автомобили.Малиии, много мъка.
fallback
Последни