fallback

Tesla печели 8 пъти повече от Toyota от продаден автомобил

По продажби американците са 7,6 пъти зад японците, но стратегията им е по-рентабилна

Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.

 

 

Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.

В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.

 

 

Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната капитализация на Tesla днес е 655 трилиона долара - около три пъти повече от тази на Toyota. Освен това Tesla се превърна в един от най-печелившите производители на автомобили в света, като по отношение на нетната печалба през третото тримесечие загуби от Mercedes-Benz, но изпревари такива гиганти като BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат от фундаментално различните стратегии, следвани от двата автомобилни производителя. Toyota предлага широка гама - от автомобили с бензинов двигател до хибриди, електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки и то в различни размери и ценови сегменти.

 

 

Междувременно Tesla се фокусира единствено върху електромобилите. Модел Y и Model 3 представляват над 90% от продажбите, които почти са се удвоили за две години въпреки сравнително високите им цени. Дори по-евтиният Model 3 започва от около $40 000 в САЩ. Уверена в силната си привлекателност на марката, Tesla не се поколеба да повиши цените, за да прехвърли по-високите разходи за материали на клиентите. Компанията също така започна да предлага доходоносен софтуер за автономно шофиране като допълнителна опция преди конкурентите.

„Най-големият фактор зад ръста на печалбата на Tesla е обемът на продажбите, след това повишаването на цените и нарастването на продажбите на софтуер за автономно управление“, заяви Коджи Ендо от SBI Securities.

 

 

Tesla инсталира така наречените машини за леене Giga Press, за да намали стъпките, необходими за сглобяване. Като цяло използването на такава машина може да подкопае качеството, но да ускори масовото производство. А също така Tesla по принцип се продават директно онлайн, а това е метод, който предлага по-високи маржове от продажбата чрез представителства.

За Toyota третото тримесечие на фискалната година се оказа нерентабилно. Това се дължи на рязкото увеличение на разходите за материали и електроенергия, както и на загубите поради спиране на работата в Русия. За да подкрепи падащите печалби, Toyota възнамерява да повиши цените на базовите модели. САЩ първо ще усетят увеличението на цените, а след това ще достигнат и европейските пазари.

 

 

Toyota си е поставила за цел да продаде 3,5 милиона електромобила през 2030 г., но в момента bZ4X е единственият масово произвеждан модел. Високопоставен служител на Toyota каза на брифинг за печалбите, че автомобилният производител проучва други възможности за масово производство на електромобили, докато друг представител на компанията издаде чувство за неотложност, като каза: „Не можем да загубим при електромобилите“.

Електрическите превозни средства все още са изправени пред предизвикателства. „В региони, които са силно зависими от изкопаемите горива, електромобилите не са най-доброто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид“, каза високопоставен представител на Toyota. Освен това инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна и е необходим допълнителен технологичен напредък.

 

 

fallback
  • #43
    Не не не не ( преди 1 година )
    655 трилиона долара
  • #42
    Електро Зомби ( преди 1 година )
    Електро трошляците зимата ще ядът дедовия излизаш от гаража ако имаш такъв и губиш 30% от заряда. При прозводството бълват повече вредни емисии заради батериите и чак след 100 000км започват да са еко спрямо дизелова кола. ЗА 1КГ ЛИТИЙ се хаби 2000Л Вода и природадата се превръща в пустиня. TESLA батерия (100 kWh) . 7-10 kg литий 14000-20000л вода се унищожава.
  • #41
    До долния ( преди 1 година )
    Ами най-евтините са на пазара. Откъдето и да го погледнеш. Най-евтини за киловатчас. Най-евтини за заряден цикъл. И понеже автомобилът е един от най-ефективните, също така са най-евтини за километър пробег и най-евтини за изминат километър. Не случайно Тесла е лидер в продажбите на електромобили, а останалите се опитват да я стигнат. Не случайно може да си позволи да поддържа такава печалба - останалите продават на същите пари електромобили с по-малки батерии. Тесла може да свали цените много.
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо батериите на Тесла са толкова "евтини" само някакви си 15-20 хиляди долара?
  • #39
    До 37 ( преди 1 година )
    Да си чул някога да казвам че Тесла произвежда качествени автомобили? Или луксозни? Красиви? С добър интериор? Няма и да чуеш защото не съм сектант като тебе, за да казвам на черното бяло. И ако изброените от тебе проблеми са 1-2 на милион и по-скоро изключение, почти всяка нова Тесла произведена в САЩ има неравномерни фуги, боята е тънка и лесно се наранява от камъчета, затова трябва да я защитят с фолио по праговете, има влага в стоповете, но разрешават част от тези проблеми в новите фабрики.
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    Възможно е! Може и така да е, но не съм чул. Доколкото знам от пожар са изгорели най-много 20 тесли за всички времена от над 3 милиона произведени. Почти от всички марки имат повече пожари от Тесла. Включително порше тайкан, чиито пожари толкова усилено крият, а на повече от половината Тайкани батериите вече са сменени. Но пак добре защото на general motors са сменени абсолютно всички батерии заради десетките пожари. Но ти защо говориш за Тесла в такъв случай?
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    До 36: За продадената Тесла без накладки за 50 хиляди долара, за хвърчащите капаци в движение на Тесла, за олюпеният волан на 6 месеца на Тесла, за самозапалващите се Тесли нещо да кажеш???? Или викаш това е здравина та дрънка? Или за 50, 100 хиляди долара толкова.
  • #36
    До 32 ( преди 1 година )
    Я пак,че нещо не можах да схвана? Говорим за електромобили и toyota. Какви са ти асоциациите? Припомни ми какви са основните качества на единствения електромобил на toyota? Наистина ли смяташ че е "здрав, надежден, дълголетен". Само за последното мога да се съглася с тебе. Заради падащите колела са го спрели от движение и може да изкара така и 20 години, без да мине и километър. Най-високотехнологичната според тебе фирма в света не може половин година вече да открие каква е причината.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    До 34: Затова ли преди няколко дни във Флорида прехвалените Тесли се палеха като факли след малък дъждец? Много здрави тия Тесли ама много. Пък батериите им много евтини, почти без пари.
  • #34
    До долния ( преди 1 година )
    Бъркаш понятията. На това му се казва пазарна икономика. Цените се определят от търсенето и предлагането. За последните две години, търсенето на Тесла беше толкова по-голямо от производствения капацитет, че се наложи 10 пъти да вдига цените, за да ограничи търсенето и да намали изчакването между поръчката и доставката в рамките на година. Когато в Китай вдигнаха производствения капацитет и започнаха да изпълняват поръчките в по кратки срокове, намалиха цената и вдигнаха търсенето.
fallback
Последни