IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нешлифованият диамант Pontiac Fiero GT

Спортната кола с V6 двигател беше доста обещаваща, но се оказа разочарование

Ако харесвате достъпни двуместни автомобили със средно разположен двигател, 80-те години на миналия век са вашето десетилетие. Fiat (и малко по-късно Bertone ) предложиха X1/9 , Toyota извади MR2, а General Motors се включи в играта, като показа Fiero. Предлаган от моделните години от 1984 до 1988 г., Pontiac Fiero бе доста обещаващ, но в крайна сметка се оказа разочарование в някои отношения, повтаряйки кариерата на Chevy Corvair от няколко десетилетия по-рано.


Pontiac Fiero


След дълъг и болезнен период на разработка, Fiero най-накрая дебютира през 1983 г. като модел от 1984-а, а топ модификацията GT се появи на следващата година. Fiero GT е конструиран като купе от типа fastback, с 2.8-литров V6 мотор с мощност 140 конски сили. Тази кола има петстепенна ръчна скоростна кутия, което я прави надежден съперник на MR2 на Toyota от онези години.

MR2 от 1986 г. е по-малко по-маломощна от Fiero GT (112 конски сили срещу 140), но също така значително по-лека. MR2 също струваше по-малко, на цена от 11 298 долара, докато Fiero GT се предлагаше за 12 875 долара (това отговаря съответно на около 30 540 и 34 805 долара за 2022 г., коригирани с инфлацията).


Pontiac Fiero


Междувременно, двуместната Honda Civic CRX за $6 998 примами много потенциални купувачи на Fiero, въпреки че беше автомобил с предно разположен двигател/предно задвижване, а Ford EXP / Mercury LN7 за $7 186 също подложи динена кора в продажбите на Fiero. що се отнася до Bertone X1/9 от 1986 г., то през 1984 г. тази кола струва значително повече - 13 990 долара.

GM използва предимно петцифрени километражи в много превозни средства до средата на 80-те години, но това Fiero има шестцифрен километраж. Fiero от 1984-1987 страда от дизайна си на окачване, като предното е заимствано от Chevrolet Chevette, а целият заден механизъм на трансмисията/окачването е заимствана от предницата на Chevrolet Citation . За моделната година 1988 , GM най-накрая похарчи необходимите пари, за да проектира подобрено специфично за Fiero окачване… и след това незабавно сприра производството му.


Pontiac Fiero

0 от 500