IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се готви за продажби без дилъри

Компанията вече преговаря с търговските си представители

BMW може да продава своите продукти директно на потребителите в близко бъдеще, обяви финансовият директор на марката Николас Петер, като посочи, че компанията му не само иска да поеме по този път, но и вече води разговори с дилърите си.


продажби


Ако баварците изпълнят намеренията си, те ще станат първият голяма наследена марка (тоест производител с дълга история), които ще се откаже от посредниците като модел на работа. По-новите брандове като Lucid, Rivian и особено Tesla работят по този модел от самото си създаване, а Ford и GM също обмислят подобен ход.

В интервю за германското списание Muenchner Merkur, цитирано от агенция Reuters, финансовият директор на BMW беше категоричен, че компанията му иска да даде възможност на клиентите си да поръчват колите си директно от нея. Това ще се отнася и за автомобилите на MINI.


BMW продажби


Според Петер, преговорите с дилърите относно промяната са „конструктивни“, като директните продажби от компанията към клиентите ще започнат през 2024 г. за MINI и от 2026 г. за BMW. Баварците са наясно, че процесът по промяна няма да бъде лесен, особено при продажбите на големи пазари в чужбина, какъвто е този в САЩ, например. В някои щати – като Тексас, Кънектикът и Небраска, местното законодателство забранява директните продажби на автомобили към потребителите.

Причината BMW, а и други производители, да решат да елиминират дилърите от веригата за продажби е желанието за повече контрол върху продукта и ценообразуването. Също така това би позволило на купувачите да избегнат разочарованието, което възниква, когато автомобилният производител и търговецът не са съгласни колко трябва да струва едно превозно средство.


0 от 500
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до #1 ( преди 1 година )
    Е то си пише в статията "повече контрол върху продукта и ценообразуването".Яко ше хвърчат цени :-).
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да си кажем истината - искат да вдигнат цените, като обявят дилърите за лошите във филма. Преди години ходихме с един познат да си купува кола и в представителството му излезе 6000 евро под каталожната цена, така че на всички е ясно защо искат да имат контрол - за справка вижте как Тесла продава с най-високата надценка в индустрията.