BMW може да продава своите продукти директно на потребителите в близко бъдеще, обяви финансовият директор на марката Николас Петер, като посочи, че компанията му не само иска да поеме по този път, но и вече води разговори с дилърите си.
Ако баварците изпълнят намеренията си, те ще станат първият голяма наследена марка (тоест производител с дълга история), които ще се откаже от посредниците като модел на работа. По-новите брандове като Lucid, Rivian и особено Tesla работят по този модел от самото си създаване, а Ford и GM също обмислят подобен ход.
В интервю за германското списание Muenchner Merkur, цитирано от агенция Reuters, финансовият директор на BMW беше категоричен, че компанията му иска да даде възможност на клиентите си да поръчват колите си директно от нея. Това ще се отнася и за автомобилите на MINI.
Според Петер, преговорите с дилърите относно промяната са „конструктивни“, като директните продажби от компанията към клиентите ще започнат през 2024 г. за MINI и от 2026 г. за BMW. Баварците са наясно, че процесът по промяна няма да бъде лесен, особено при продажбите на големи пазари в чужбина, какъвто е този в САЩ, например. В някои щати – като Тексас, Кънектикът и Небраска, местното законодателство забранява директните продажби на автомобили към потребителите.
Причината BMW, а и други производители, да решат да елиминират дилърите от веригата за продажби е желанието за повече контрол върху продукта и ценообразуването. Също така това би позволило на купувачите да избегнат разочарованието, което възниква, когато автомобилният производител и търговецът не са съгласни колко трябва да струва едно превозно средство.