IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се готви за продажби без дилъри

Компанията вече преговаря с търговските си представители

BMW може да продава своите продукти директно на потребителите в близко бъдеще, обяви финансовият директор на марката Николас Петер, като посочи, че компанията му не само иска да поеме по този път, но и вече води разговори с дилърите си.


продажби


Ако баварците изпълнят намеренията си, те ще станат първият голяма наследена марка (тоест производител с дълга история), които ще се откаже от посредниците като модел на работа. По-новите брандове като Lucid, Rivian и особено Tesla работят по този модел от самото си създаване, а Ford и GM също обмислят подобен ход.

В интервю за германското списание Muenchner Merkur, цитирано от агенция Reuters, финансовият директор на BMW беше категоричен, че компанията му иска да даде възможност на клиентите си да поръчват колите си директно от нея. Това ще се отнася и за автомобилите на MINI.


BMW продажби


Според Петер, преговорите с дилърите относно промяната са „конструктивни“, като директните продажби от компанията към клиентите ще започнат през 2024 г. за MINI и от 2026 г. за BMW. Баварците са наясно, че процесът по промяна няма да бъде лесен, особено при продажбите на големи пазари в чужбина, какъвто е този в САЩ, например. В някои щати – като Тексас, Кънектикът и Небраска, местното законодателство забранява директните продажби на автомобили към потребителите.

Причината BMW, а и други производители, да решат да елиминират дилърите от веригата за продажби е желанието за повече контрол върху продукта и ценообразуването. Също така това би позволило на купувачите да избегнат разочарованието, което възниква, когато автомобилният производител и търговецът не са съгласни колко трябва да струва едно превозно средство.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Рете ( преди 2 месеца )
    Правилно решение, фирмите по средата вдигат цената на продукта.
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    БМВ е премиум марка и трябва да има премиум експириънс, това за всеки е различно за мен примерно ще е перфектно натокана кака да ми докара колата, да ми направи една яка демнострация на всички функции в колата включително масажа, може и да направим един бърз райд и демнострацийка в движение.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чел съм го. Изплюй камъчето.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 17Я вземи прочети закона за защита на потребителя и по специално правата му по връщане на стока поръчана дистанционно!!!
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    наивници ще върнеш автомобил по интернет на производителя дилъра е буфер между производителя и клиента за да няма гаранционни искове при повреди и да се моташ в съдебни битки
  • #17
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само да вметна, че в ЕС, всяка стока, закупена по Интернет от физическо лице, може да се върне в 14-дневен срок срещу пълната платена сума. Това важи и за автомбилите. След като един път съм имал вземане-даване с нова кола от официален дилър, втори път няма да се прецакам така. Колата е шит, но няма връщане. Дефекти не се признават, защото колата върви. Бих купил нова кола само по Интернет - 2 седмици истинско тестване и ако не става - чао.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    15, дилър не е равно на официален или оторизиран сервиз. Тесла няма нито един дилър, но във всички държави има официални сервизи. Не се притеснявай за гаранцията си.
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно БМВ не знам как ще минат без дилъри, като си продават колите с предплатено сервизиране за периода на гаранцията. А и предвид купищата гаранционни ремонти които се правят по колите им, ако не е дилъра кой ще ги прави. Ще трябва сериозно да вдигнат надеждността преди да мислят за дилърите си.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Оправи си словореда не се разбира бегай на училище
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    С повече звена по веригата би трябвало да е по-скъпо и по- сложно, но моделът за продажби досега би бил невъзможен без дилъри. Цената на колите не е била по-скъпа, а производителите са се отказвали от част от приходите. Можело е да си направят директни представителства и има такива случаи, но са преценили, че е излишна разправия със съмнителна полза. А ако цената падне и се повиши търсенето, то именно увеличеното търсене ще повиши пак цената. Просто не наличието на дилър е виновно за цените.