IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се готви за продажби без дилъри

Компанията вече преговаря с търговските си представители

BMW може да продава своите продукти директно на потребителите в близко бъдеще, обяви финансовият директор на марката Николас Петер, като посочи, че компанията му не само иска да поеме по този път, но и вече води разговори с дилърите си.


продажби


Ако баварците изпълнят намеренията си, те ще станат първият голяма наследена марка (тоест производител с дълга история), които ще се откаже от посредниците като модел на работа. По-новите брандове като Lucid, Rivian и особено Tesla работят по този модел от самото си създаване, а Ford и GM също обмислят подобен ход.

В интервю за германското списание Muenchner Merkur, цитирано от агенция Reuters, финансовият директор на BMW беше категоричен, че компанията му иска да даде възможност на клиентите си да поръчват колите си директно от нея. Това ще се отнася и за автомобилите на MINI.


BMW продажби


Според Петер, преговорите с дилърите относно промяната са „конструктивни“, като директните продажби от компанията към клиентите ще започнат през 2024 г. за MINI и от 2026 г. за BMW. Баварците са наясно, че процесът по промяна няма да бъде лесен, особено при продажбите на големи пазари в чужбина, какъвто е този в САЩ, например. В някои щати – като Тексас, Кънектикът и Небраска, местното законодателство забранява директните продажби на автомобили към потребителите.

Причината BMW, а и други производители, да решат да елиминират дилърите от веригата за продажби е желанието за повече контрол върху продукта и ценообразуването. Също така това би позволило на купувачите да избегнат разочарованието, което възниква, когато автомобилният производител и търговецът не са съгласни колко трябва да струва едно превозно средство.


0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Е така де, ама като имаш по средата между клиента и производителя един дилър който иска да вземе 10 000 долара за услугата, цената на твоя продукт става с 10 000 по-скъпа и не можеш да я сваляш за да повишиш търсенето. Не мислиш ли, че ако свалят цената на някой модел с само 5 000 долара, няма да се вдигне и търсенето, а освен повечето продажби, производителя ще прибира и 5000 долара повече от всяка продажба. Така и клиента и производителя са с 5000 напред, само дилъра губи от тази схема.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    Аз се много съмнявам, дали гараж имаш изобщо, камо ли некъв Масълкар вътре!
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирам какво толкова умувате върху ценообразуването. То се определя от търсенето и предлагането, а не от някакви разбирания, че маржът трябвало да бъде 10-15%. Никой не е луд да продава нещо за 50000, ако има кой да го купува за 60000. Като не можете да си позволите нещо, чакате по-добри времена като мен.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Не можеш да дадеш по-добра цена/параметри ако колата ти храни 35 човека по веригата. Колата ти или е по-скъпа, или е по-слаба. Трети вариант няма. И тука е голямата драма. Вълната от съдебни искове на дилърите могат да фалират долу-горе всеки голям производител...
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Видяла жабата, че коват коня и тя вдигнала крак:)))))
  • #7
    2 rate up comment 9 rate down comment
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Имам си в гаража Камаро 1969 смалл блок ви ейгхт 350 коня и изобщо не ме брига дори утре да закрият цялата смешна фирмичка бе ем ве
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Ти да видиш? ( преди 1 година )
    Абе пичове, това нали беше едно от 100-те неща за които обяснявахте на Тесла, че не се прави така? Нали точно за това и се подигравахте, че това не било нещо което можеш да си поръчаш по интернет без да си го пипнал и карал? Да не говорим за пълния ви провал с bmw i3, при което наблегнахте на ефективността с олекотяване с помощта на карбон и докато се опитвахте да го изкарате екологичен с похвати на Грета Тунберг, тесла използва вашите похвати и направи електромобилите бързи и емоционални
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Не разбирам тогава как ще се поемат гаранционните ремонти и поддръжка? И как ще се поръчват части, ако искаш скъпо велосипедче БМВ за 10 000 лв.? От сайта им, без да си го видял ли?!
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие тримата явно нямате ни най-малка идея как рабои моделът с дилърите. Много сте далеч от истината.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Намаляване на разходите и увеличаване маржа на печалба. Естествено замаскирано като "ние го правим за клиентите"