IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко повече струват премиум-колите от „нормалните“?

Разликата между луксозен и масов модел достига 40%, но може да бъде и минимална

Факт е, че повечето шофьори биха предпочели по-луксозна кола. Това, впрочем, важи не само за автомобилите, но и за всички артикули, които можете да закупите. Хората предпочитат да притежават нещо ексклузивно, за да изглеждат по-добре и да имат по-висок статус.


премиум срещу масови марки


Автомобилният маркетинг е идентифицирал добре това желание и е представил по подходящ начин марките и моделите, които се предлагат. Съответно, премиум-автомобили и техните марки да отговор на това желание за шофиране на нещо по-специално. Някои марки луксозни коли – като Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Bentley и много други, съществуват от доста време, докато такива като Horch (1899-1940), Napier (1900-1924), LaSalle (1927-1940) и други изчезнаха.

В наши дни ситуацията е много различна. Докато традиционните луксозни марки продължават да заемат видно място, производителите на масови автомобили са създали или лансирали отново свои собствени първокласни марки. Audi, Alfa Romeo, Cadillac, Lincoln и отскоро Lexus, Acura, Infiniti, DS и Genesis се оказват в ролята на „най-богатия братовчед“ на семейството.


премиум срещу масови марки


Формулата е доста проста - производителите на автомобили разработват обща платформа и след това проектират, разработват и позиционират две или три различни коли за различни аудитории. В резултат на това има разлика в цените, която може да бъде от решаващо значение, когато решавате коя кола да купи потребителят.

Всичко това накара анализаторът в JATO Dynamics и автомобилен експерт Фелипе Муньос да сравни цените на 11 двойки модели, които принадлежат към една и съща група, имат подобни двигатели и почти еднакво оборудване. И резултатите са доста интересни (след всяка двойка е посочен съответния пазар).

Alfa Romeo Stelvio срещу Maserati Grecale (Италия)


премиум срещу масови марки


Бензиновият Maserati Grecale GT с 300 к.с. е с 5% по-скъп от бензиновия Alfa Romeo Stelvio Veloce с 280 к.с. Това е втората най-ниска ценова разлика сред всички примери (в този случай, разбира се, това е първокласна марка в сравнение с луксозна). При разлика в цената на дребно от 3322 евро е твърде вероятно по-скъпият модел да „изяде“ по-евтиния.

Skoda Fabia срещу Audi A1 (Германия)

Двата модела са с двигател 95 к.с. и оборудване от най-висок клас - бензиново Audi A1 S-Line срещу бензинова Skoda Fabia Monte Carlo. Резултатът е, че Audi струва 8% повече, или 1750 евро. Мнозина вероятно биха платили тази разлика, за да преминат от Skoda на Audi.

Hyundai Grandeur срещу Genesis G80 (Южна Корея)

Hyundai поставя бензинов двигател с мощност 290 к.с. в ниво на оборудване Caligraphy, докато Genesis е оборудван с бензинов двигател с мощност 304 к.с. в оборудване Sport Package. Премиум братовчедът струва 33% повече!

Ford Expedition срещу Lincoln Navigator (САЩ)


премиум срещу масови марки


Те имат най-голяма разлика в цената, като Lincoln (ниво на оборудване Black Label) е с 40% по-скъп от Ford (ниво на оборудване Timberline). Navigator се задвижва от бензин с 450 к.с. срещу 440 к.с. на Expedition.

Toyota Venza срещу Lexus NX (САЩ)

Потребителят може да купи бензин Venza Limited с 219 к.с. за 40 253 of.d,d. Ако иска да избере премиум-модел, Lexus NX 250 Luxury с 203 к.с. ще струва 45 700 долара. Това е увеличение от 14%.

Peugeot 3008 срещу DS 7 (Германия)

Въпреки че Stellantis иска да позиционира DS като една от трите премиум-марки в своята гама, в този случай разликата между PHEV (хибридните) версиите с 300 к.с. на тези SUV е доста ниска – само 1%. Peugeot има оборудване GT, докато DS е с оборудване GT Pack.

Volkswagen Touareg срещу Porsche Cayenne (Германия)


премиум срещу масови марки


Двата SUV от Volkswagen и Porsche споделят всичко от представянето им на пазара преди 20 години. Touareg R PHEV с 462 к.с. се предлага на цена от 90 995 евро. Porsche Cayenne Platinum PHEV със същата мощност струва 102 901 евро.

Honda Civic срещу Acura Integra (САЩ)

Показаната Acura Integra, която е „луксозният братовчед“ на Civic, е с 20% по-скъпа. В случая става дума за бензиновата Integra A-Spec с 200 к.с. срещу бензинов Civic SI с 200 к.с.

Chevrolet Traverse срещу Buick Enclave срещу Cadillac XT6 (САЩ)

Пълноразмерен масов модел срещу премиум SUV. Всички те се задвижват от бензинови двигатели с мощност 310 к.с. XT6 Premium Luxury е с 13% по-скъп от Premium Enclave, който е с 6% по-скъп от Traverse Premier.

Skoda Octavia срещу Volkswagen Golf срещу Audi A3 (Германия)


премиум срещу масови марки


Популярните субкомпактни автомобили на Volkswagen Group също имат различни цени. С техните бензинови двигатели със 110 к.с. и базови нива на оборудване, A3 Advanced е с 15% по-скъп от Golf Life. Volkswagen е с 8% по-скъп от Skoda Octavia Active.

Opel Mokka-e срещу DS 3 E-Tense (Италия)

Разликата има и в електрическия сегмент. DS 3 So Chic със 136 к.с. е на цена от 39 880 евро преди стимула за покупка на електромобил. Това е с 13% повече от цената на Opel Mokka-e Edition със същата мощност.

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никакви прехвалени и чупливи , има градски транспорт :)
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Прехвалени и чупливи,няма нужда!
  • #1
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента цените на колите са толкова надути, че наистина ако ще вадиш 100к то поне се напъни още 30-40 и си вземи премиум, тези там Рено, Киа, Ваген и подобни електрифицирани играчки не си заслужават кинтите, Вагените само Туарега останалите е доста рисково.