fallback

Защо върху автомобилните гуми са нарисувани странни многоцветни ивици?

Вижте какво искат да ни кажат производителите с тази маркировка

Всеки шофьор, който поне веднъж в живота си купува нови гуми, трябва да е обърнал внимание на любопитния факт, че по повърхността на гумата има странни многоцветни ивици. В зависимост от марката гуми може да има различен брой от тях, освен това ивиците на различните гуми могат да се различават в набор от цветове. Какво е предназначението на тези цветни ленти, ви разказваме сега.

Многоцветни ивици, нанесени върху гумите в областта на протектора - или върху самия протектор, или вътре в каналите на гумата е неразделна част на „гумената“ маркировка. Днес автомобилните гуми се маркират с набор от три обозначения. И така, първият начин за маркиране са вече споменатите многоцветни ивици на протектора. Те се прилагат фабрично, след като гумата се оформи финално, като това става с помощта на специална машина. Тези ленти са много важни за складовите работници както в самия завод, така и в търговските обекти. С тези ленти може бързо да се идентифицират едни и същи гуми от същия комплект.

Вторият начин за маркиране на гуми е да нарисувате число, оградено в кръг, квадрат, ромб и др. Най-често такава маркировка се очертава с бял кант и се нанася върху страничната повърхност на гумата. Това е печатът на отдела за технически контрол (ОТК). С други думи, знак за контрол на качеството. Конкретна цифра е кодът на служител, който отговаря за освобождаването на определена група стоки. В този случай е възможно да се идентифицира самоличността на лицето, което е одобрило гумата.

Третият важен елемент от маркировката на гумите са кръгли точки (петна) с диаметър 5-10 mm. Най-често те се нанасят върху външната странична повърхност на гумата. Петната могат да бъдат червени, зелени, жълти, бели и много други цветове. Това е друга фабрична маркировка, която не представлява никаква стойност за обикновения потребител. 

Различните цветни точки показват типа гума. Освен това всеки производител има свой собствен набор от цветови кодове. Такива точки показват и най-тежката част от гумата. Когато автомобилите са току-що сглобени и „обути” за първи път, се препоръчва мястото с точката да се съпостави с вентила на колелото.

fallback
  • #15
    Роси ( преди 1 година )
    Нарочно ли сте изписали единствено грешна информация в този пасквил!? Цялата ви медия е жълта. Даже - синьожълта!
  • #14
    Ман Гал ( преди 1 година )
    А за Г точката нищо не писаха а така се надявах. Аман от *** статии в ръпи сайтове
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо интересно не си писал и конкретно със две думи, без файда
  • #12
    Не познахте ( преди 1 година )
    Цветовете са за износването на гумата
  • #11
    Гошко ( преди 1 година )
    Божеее, не знам кое как трябва да се монтира при гумите, ама като гледам какви аджамии се пробват в гумаджийниците... страшно е. Ама то тази тенденция е при всички занаяти, няма вече кадърни майстори...
  • #10
    Жълта:тегло, червена ( преди 1 година )
    Хм, малко уточнение: бяла или жълта точка означава най-малко тегло, но червената означава най-голям диаметър в тази част( не тегло) и затова червената се слага срещу вентила.
  • #9
    Няма шанс ( преди 1 година )
    Като гледам работниците в гумаджийниците, те не могат да "зацепят" какво значи жълтата точка да бъде точно до вентила и/или червената да бъде срещу вентила. Това не е във възможностите им.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди няколко дни гледах един репортаж на бричка точка ком. Пича беше в магазина на една фирма, която продава определена марка. Намерете го в тубата и го гледайте! Много ясно и точно се обяснява, кое, какво е!? Не като този буламач!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    точката на гумата показва къде е най-тежка и се монтира срещу винтила ,но повечето гумаджии правят точно обратното
  • #6
    От село ( преди 1 година )
    Честно казано - нищо не разбрах!
fallback
Последни