IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо някои шофьори монтират вътрешна гума в безкамерна

Най-важното са условията, при които се кара автомобила

Що се отнася до автомобилите, вътрешната гума отдавна е останала в миналото, а младите водачи на моторни превозни средства въобще не знаят за съществуването ѝ. Но има случаи, когато безкамерната гума губи от архаичния си предшественик, а шофьори понякога дори поставят вътрешна гума там, където не трябва да бъде по подразбиране - в безкамерната. За какво правят това, ви разказваме сега.


офроуд гуми


Безкамерната гума е лесна за използване, има по-дълъг експлоатационен живот и е много по-комфортно при шофиране. Колкото и да е странно, този вид гуми са изобретени много отдавна: през 1903 г. Пол Личфийлд, инженер от Goodyear, разработва и патентова гума, която не се нуждае от вътрешна. Изглежда, че всичко гениално е просто - той просто залепва външната гума за джантата.

Първият автомобил с безкамерни гуми обаче вижда бял свят едва половин век по-късно, през 1954 г. Това се случва в Америка, а Packard е марката, носител на иновациите. Причината също е ясна: безкамерната гума е много по-надеждна, по-лека и загрява по-малко, което позволява да се шофира с много по-високи скорости. Колкото по-бързи стават пътищата, толкова по-малко коли с вътрешни гуми се движат по тях. С течение на времето безкамерната гума най-накрая взима превес и шофьорите, преминават към по-технологичен и удобен тип гума. Не навсякъде обаче.

Фокусът е върху района, в който се кара колата. Ако колата се движи изключително по асфалт и рядкосе движи по черни пътища, тогава безкамерната гума печели във всички отношения, при това с огромна разлика. Но веднага щом смените асфалта с пресечена местност, се появяват въпросителните. Много често се налага, при труднопроходими терени да намалите налягането в гумите, като така увеличавате контактното петно. Едно по-сериозно препятствие обаче може да отлепи спаднатата безкамерна гума от джантата, докато с вътрешна гума избягвате този проблем.

Вторият труден момент са ледените коловози. Всеки, който е попаднал на зимен път, знае, че при трудност със сцеплението се налага отново да спаднете малко конвенционална безкамерна гума, но това решение при силни студове лесно може да се превърне в фатална грешка.

За да избегнат това, шофьорите по северните маршрути, които са повече от всеки наясно с различните трудности на пътя, понякога монтират вътрешни гуми дори в безкамерните - като гаранция и застраховка срещу принудителното спадане. Този прост, евтин и достъпен трик позволява безстрашно да преодолявате, както зимния път, така и хълмове с пресечена местност и дори кална глинена настилка с големи камъни на места.

Много офроудъри ще се справят с тази задача по съвсем друг начин. Тук обаче си струва да запомните цената на въпроса: пълен комплект оборудване за офроуд ще струва няколко пъти повече от конвенционалните вътрешни гуми, които можете бързо да премахнете във всеки сервиз за гуми, когато не ви се налага да ги използвате.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    знаете си ( преди 4 месеца )
    ЛОгика няма!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Резервната ми е с вътрешна, защото ми писна да спада без ясна причина. Може и от джантата да е, но оттогава нямам проблем.
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гумаджия ( преди 5 месеца )
    Монтират вътрешна, защото са ***
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Фенче ( преди 5 месеца )
    Явно е, че Америка е над всичко според вас, та поне там можеше да видите какво правят хората. Вътрешни гуми (пояси) за раздуване на бордовете. Целта е гумата да не може да разбортира в екстремни условия и на вътрешен и на външен борд. Джантата разбира се е с два вентила. Бедлок джанти или съставни такива. Гуми за екстремни терени нямат нищо общо с паркетните истории M+S, шипове и вериги, с които да идеш до някое кафене през зимата.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Фенче ( преди 5 месеца )
    Та същите тия лоши руснаци, от повече от 20 години масово произвеждат гуми за ниско налягане в комбинация с бедлок джанти. Нещо, за което тези писалите по-долу даже не са чували... Явно не сте чували и за оффроад и екстремно шофиране през пресечен терен, щом говорите за скапани пътища, превъртащи винтили и капака - гуми М+S. Що за *** и неграмотен трябва да си, за да ги сееш тези мъдрости.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Фенче ( преди 5 месеца )
    Тия руснаци яко са ви влезли под кожите. И се питам аз, от къде е тая омраза, след като съм сигурен, че повечето коментирали даже не са били родени по време на соца, когато преобладаваха руски стоки, а в Русия не само че не са ходили, а не са си направили
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    333 ( преди 5 месеца )
    Да не съм късал вентил на вътрешна гума заради превърне на външната, да се съглася.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cobra ( преди 5 месеца )
    Аз не разбирам защо им казват безкамерни. И за да се сложи вътрешна гума трябва да се махне вентила от джантата. И в отвора да влезе вентила на вътрешната.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Cobra ( преди 5 месеца )
    Аз не разбирам защо им казват безкамерни. И за да се сложи вътрешна гума трябва да се махне вентила от джантата. И в отвора да влезе вентила на вътрешната.
  • #4
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Коко ( преди 5 месеца )
    Моля ви, престанете с глупавите статии от руският объркан свят.