IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Историята на Cadillac 1942 с „Щайгата за яйца“

Какво общо има автомобилът с Втората световна война?

Моделната година 1942-а приключва за американските автомобилни производители през февруари, след като САЩ влизат във Втората световна война. А през декември 1941-ва е японското въздушно нападение над Пърл Харбър. Веднага след това започва преминаването на американската автомобилна индустрия към производство за нуждите на армията.

 

Cadillac 1942-2.jpg

 

Още през август 1941 г. Бюрото за контрол на производството на САЩ нарежда броят на пътнически автомобили да бъде намален с три четвърти в сравнение с това, което е било през 1940 г. Като оправдание се лансира, че автомобилите Cadillac от 1942 г. не са толкова добри, колкото моделите от 1941 г., на които са базирани. Това е отчасти вярно - вместо алуминий са използвани чугунени бутала, а хромираните части имат по-малко дебели слоеве от мед и никел. В интериора е използвана повече пластмаса, включително таблото.

Автомобилите Cadillac от 1942 г. са подобни на Cadillac от 1941-а, но колите са със $105 по-скъпи ($1450). Те имат по-дълго междуосие (3277 мм - 62-ра серия и 3378 мм - Sixty Special Series), удължени предни калници, завършващи в средата на предната врата (за седан) и по-масивна решетка с по-малко хоризонтални ивици. Тази решетка е наречена „Щайга за яйца“, а Cadillac я използва още много години.

 

Cadillac 1942-5.jpg

 

През моделната 1942 г. Cadillac трябва спешно да спре производството на пътнически машини и да го пренастрои за производство на танкове M-24, самолетни двигатели и боеприпаси. Cadillac навлиза в своята 40-та годишнина (марката е основана през 1902 г.) с 5675-кубиков бензинов V8 двигател със задно задвижване. С карбуратор Carter двигателят развива 150 к.с. (при 3600 об/мин) и въртящ момент от 370 Нм (при 1600 об/мин). Сцеплението се предава на задните колела чрез ръчна 3-степенна скоростна кутия или 4-степенна автоматична Hydra-Matic. Така почти 2-тонният седан Cadillac 62 може да развива 155 км/ч.

На купувачите са предложени 3 вида каросерии - купе с две врати, кабриолет с две врати и гореспоменатия седан с четири врати. Всички автомобили от 1942 г. са оборудвани с окачване с двойни носачи и винтови пружини отпред и твърда ос отзад. Спирачките на всички колела са барабанни, на платформата на General Motors.

 

Cadillac 1942-3.jpg

 

Четиривратият 6-местен седан Cadillac Series 62 се оказва традиционно голям (5588x2051x1603 мм). През военната 1942 г. успяват да представят второто поколение Cadillac 62 (1941 г. се счита за първото). „Щайгата за яйца“ отстъпва място на вертикални елементи на бронята с горна част с форма на куршум. След това решетката съдържа кръгли габаритни светлини, а под фаровете са поставени правоъгълни за мъгла. Понякога вместо фаровете за мъгла, са поставяни хромирани капаци.

Рекламен материал на Cadillac от 1942 г. съобщава за система за вентилация при всякакви метеорологични условия, която позволява на въздуха да влиза в кабината дори при силен дъжд. Интериорът получава ново арматурно табло и ръчна спирачка с Т-образна дръжка. Cadillac 62-серия през 1942 г. се предлага като седан-купе с две врати с гладък гръб. Изглежда по-аеродинамичен от Fastback Series 61 от 1941 г. и наред с други неща има по-дълги странични прозорци.

 

Cadillac 1942-1.jpg

 

Моделът Cadillac Sixty Special 1942 не се различава много от базовата серия 62. Освен това има широки стелажи и една хоризонтална напречна греда на крилата, но се отличава с 4 странични прозореца (62-та серия има 6 от тях). Във вариант Fleetwood се продава за $2440, а за още 150 долара се предлага седана Imperial със стъклена преграда.

Sixty Special е пуснат за първи път през 1938 г. и е разработен от Харли Ърл и Бил Мичъл. Cadillac Sixty Special 1942 има междуосие от 3378 мм и е със 178 мм по-дълъг от предишния модел от 1941 г. Предлага се стандартно с 3-степенна механична трансмисия. През моделната 1941 г. Cadillac пуска дългата (5791 мм) серия 67 с междуосие от 3531 мм. Автомобилът се предлага във версията Touring Sedan и е предназначен за 5 или 7 пътника. Продажбите му продължават през 1942 г. с начална цена от $2890. Срещу допълнително заплащане може да се закупи преграда, разделяща предните и задните седалки.

Луксозният Cadillac Seventy-Fives от 1942 г. със 7 места и междуосие 3454 мм възприема дизайна на предницата от други свързани модели, като същевременно запазва по-късите „квадратни“ крила с 3 хоризонтални релси от модела от 1941 г. Отстрани на капака има вентилационни отвори, а тялото има 6 странични прозореца. Базовата цена на серия 75 е прилична за парите - $4484, дори 9-местният „бизнес империал“, който се продава за 3300 долара, не е толкова оценен.


Cadillac 1942-4.jpg


От януари 1942 г. на автомобилните производители е забранено да произвеждат автомобили с хромирана тапицерия по каросерията, с изключение на броните. Металните хромирани или неръждаеми елементи трябва да бъдат покрити с нещо матово. Cadillac и други марки от групата General Motors имат светлосиви.

Ранното прекратяване на производството поради влизането на САЩ във Втората световна война се отразява на броя на произведените автомобили. Общо са пуснати само 16 513 Cadillac, една четвърт по-малко от 1941 г. Най-популярната сред работещото население на Щатите е 61-та серия (5700 екземпляра), следвана от 62-ра серия (4961 единици). 1527 купувачи са избрали серия Cadillac 75, а най-малко продадените автомобили са колите от серия 67 (700 броя).

През 1946 г. е възобновено производството на предвоенни модели Cadillac от горната серия. Двигателите, размерите и дизайнът са взети от моделите от 1942 г. без промени. Първият следвоенен дизайн на Cadillac излиза на пазара през 1948 г., а новият V8 двигател започва да се използва в колите на Cadillac през 1949 г.

 

 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "автомобили с хромирана тапицерия по каросерията".....мда-а-а-а-а
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Че то кадилака ... ( преди 1 година )
    и досега си е краварска щайга!
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    През 1925г.Фюрера пише в Затвора труда си МОЯТА БОРБА,гениална творба !!!Цитат от нея: Руснаците за са толкова непълноценна нация,че още 100г.няма да могат да произведат автомобил който може да се движи нормално !!!Геният на Фюрера май ще излезе прав !
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Mckolarov ( преди 1 година )
    В Русия по това време са имали летящи чинии. А в днешно време са настигнали вече Америка, новите москвичи са без въздушни възглавници и с по малко екстри от тогавашния кадилак.