Jeep е поредният производител, който прави сериозни промени в електрическата си стратегия, като подготвя два напълно нови модела с ДВГ. Първоначално те са били планирани само като електрически, но заради забавянето на пазара на EV те ще получат и конвенционално задвижване.
Промяната в подхода следва една тенденция в компанията-майка на Jeep - Stellantis Group, където моделите, първоначално планирани като само електрически, сега се предлагат с дизелови и бензинови двигатели. И причина е слабото глобално търсене на електрически превозни средства.
В Jeep по-рано тръгнаха по подобен път с Avenger, който първоначално беше планиран като електрическо превозно средство, а сега се предлага като хибрид и дори с бензинов двигател с турбокомпресор. Двата модела на марката, които ще бъдат оборудвани с ДВГ, са Recon, описан като офроуд SUV, подобен на Wrangler, и Wagoneer S - луксозен SUV, позициониран над Jeep Grand Cherokee.
Промяната в стратегията е възможна благодарение на гъвкавостта на платформата STLA-Large, която може да поеме както електрически, така и конвенционални задвижвания. И това дава възможност на Jeep да предлага версии с двигатели с вътрешно горене на тези нови модели.
Новият главен изпълнителен директор на Jeep - Антонио Филоса, коментира, че е за компанията е много важно да може да използва възможностите за предлагане на версии с двигатели с вътрешно горене на нови модели, за да се отговори ефективно на пазарното търсене.
Jeep отбеляза спад в продажбите на вътрешния си пазар, което се дължи отчасти на фактори като спирането на Jeep Cherokee и премахването на наличните варианти с двигател с вътрешно горене на Jeep Wrangler в някои американски щати, където е налична само по-скъпата plug-in хибрид версия.