IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Marmon с V16 двигател - колата, която съсипа създателите си

Този автомобил е по-добър от Cadillac V16, но високата цена го провали

В автомобилната история на САЩ почетно място заема Marmon Motor Car Company, основана от Хауърд Карпентър Мармон. Въпреки краткия живот, компанията успява да се утвърди като производител на автомобили от висок клас с модерен дизайн. Най-впечатляващото и известно творение на марката е Marmon Sixteen - един от първите автомобили в света с V16 двигател.

 

Marmon Sixteen V16.jpg

 

Историята на компанията започва с конструирането през 1902 г. на революционен 4-цилиндров V-образен двигател с горни клапани с мощност 20 к.с. През 1904-а е организирано производството на първата кола - Marmon Model A. Нещата вървят добре и десетилетие по-късно под марката Marmon се произвеждат луксозни автомобили с двигател с обем до 9,5 л. Освен това са най-модерните технически автомобили от онези години, оборудвани с алуминиеви каросерии, независими окачвания, електрически стартер и осветление.

В средата на 20-те години на миналия век компанията произвежда широка гама автомобили с 6 и 8-цилиндрови двигатели с 42 опции за оборудване! През 1926 г. инженерите на Marmon започват да проектират флагмана Marmon V16 Sixteen. Както подсказва името, централната характеристика на новия автомобил е 16-цилиндровият двигател. Разработен е от талантливите инженери Хауърд Мармон и Джордж Уилямс.

 

Marmon-1.jpg

 

Само за четири години те създават уникален, изцяло алуминиев двигател. Неговият клапанен механизъм е отгоре и се задвижва от долен разпределителен вал чрез тласкачи. С работен обем от 8049 куб. см. двигателят произвежда впечатляващите за времето си 200 к.с. В същото време се оказа много лек - само 400 кг, тих и с висок въртящ момент. Двигателят е съчетан със синхронизирана 3-степенна механична скоростна кутия. Луксозният интериор е направен много внимателно и качествено.

Дизайнът на шасито се отличава с доказани инженерни решения - задвижване на задните колела, пружинно окачване на всички колела и барабанни спирачки с кабелно задвижване и вакуумен усилвател. В съответствие с модата от онези години е възможно да се монтира тяло от всяко студио на трета страна върху шасито.

 

Marmon-2.jpg

 

Във фабричната версия Marmon Sixteen може да бъде оборудван с осем стила на каросерията, сред които 7-местна лимузина, 5-местен седан и купе, 4-местен фаетон и 2-местен кабриолет. В допълнение, всяка каросерия може да бъде оборудвана с почти всяко налично оборудване - от седалки от естествена кожа до радио от висок клас. По стандартите на времето си Marmon Sixteen е доста динамична кола, като ускорява до 100 км/ч за 54 секунди и достига максимална скорост 160 км/ч.

Marmon Sixteen се появява впечатляващо, дебютът е насрочен за ноември 1930 г. и всичко отива към факта, че първата в света кола с 16-цилиндров двигател ще носи емблемата на Marmon. Въпреки това, неочаквано за всички, през декември 1929 г. Cadillac представя своя 16-цилиндров автомобил - Cadillac V16. Да се каже, че в Marmon Motor Car Marmont са шокирани, е подценяване.

 

marmon-sixteen-interior-1932.jpg

 

Всъщност ранният дебют на Cadillac V16 слага край на Marmon Sixteen. По това време в САЩ бушува икономическата криза и пазарът на луксозни суперскъпи автомобили вече се свива значително. И тогава има конкурент в лицето на концерна GM, който лесно може да продаде колата си на загуба. Междуосието на колата е 3683 мм, съответно има много място на задната седалка.

Въпреки това през 1931 г. все пак Marmon Sixteen дебютира. Както се очаква, колата е невероятно скъпа - ценовият диапазон е от 5200 до 6100 долара в зависимост от тялото. Във вариант с особено шикозно, изработено по поръчка купе, цената може да нарасне до 12 хиляди (около $ 240 хиляди по текущия курс). Като цяло, въпреки факта, че комбинацията от характеристики на Marmon Sixteen надминава своя конкурент, автомобилът се проваля на пазара. Построени са по-малко от 400 машини - 223 бройки през 1931 г., 111 през 1932-а и 56 през 1933 г. Всичко това води до фалита на Marmon Motor Car Company през 1933 г.

 

 

0 от 500