IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кризата с чиповете удари и по ключовете

Много производители вече доставят колите си без резервно устройство

Кризата с чиповете продължава да засяга цялата автомобилна индустрия. След забавянето на доставките и появата автомобили, произведени без определени опции, избрани от клиентите, сега на хоризонта се появява нов проблем - липсата на материали за производството на ключовете (в случая става възпрос за устройствата за дистанционно отваряне на колата и стартиране на двигателя от разстояние).


смарт-ключ


Ако днес наистина отварянето на колата от разстояние и самите безключови системи ни се струват нормални, това е благодарение на чиповете, присъстващи вече масово дори в предметите, които държим в джобовете. Наскоро в интервю за Reuters представител на Toyota разкри, че компанията му е била принудена да доставя коли с един смарт-ключ, карайки клиентите да чакат за втория.

И Toyota не е единственият производител, който се сблъсква с проблема. Доставката на автомобили без резервен ключ, както сме свикнали да го наричаме, е една от многото стратегии, които няколко световни производители прилагат. Целта е да се ускори производство и доставката на автомобили до крайния клиент.

В официално изявление компанията обяви, че „тъй като недостигът на полупроводници не спира, това е временна мярка, насочена към възможно най-бързо доставяне на автомобили на клиентите. Що се отнася до втория смарт-ключ, очакваме да го доставим веднага щом бъде готов“.

Това е повтарящ се проблем при няколко марки. Според слухове, следващите производители, които ще започнат да доставят колите си с един ключ, са германските компании. При BMW и Audi проблемът е доста време, като още през 2021 г. те бяха принудени да премахнат своя цифров ключ от опциите, които предлагат.

Най-лошото в случая е, че разрешаването на кризата с чиповете все още изглежда много далеч. Някои производители – като Stellantis, например, очакват тя да приключи в края на 2023 г. Други, сред които е Volkswagen, обаче са по-песимистично настроени и смятат, че това е невъзможно.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    поредните шекерлъци ( преди 3 години )
    "При BMW и Audi проблемът е доста време, като още през 2021 г. те бяха принудени да премахнат своя цифров ключ от опциите, които предлагат." - всъщност и в момента, както и преди, БМВ доставя 1(един) "смарт" (с дисплей) ключ и един "обикновен" (цифров) за отваряне/затваряне и старт/стоп! Но откъде пък Пепи Шекера с неудачията да ги знае тия тънкости!? ;-)
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 3 години )
    Проблема с чиповете отшумява. Проблема с инфлацията и цената на суровините обаче остава.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 3 години )
    Тази статия от първото ли тримесечие е ??? Проблемите с доставката на чиповете намаляват от доста време, за последното тримесечие почти ги няма, даже акциите на компаниите производителки взеха да спадат !