IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Работим върху кола, която ще е на половина по-евтина от Model 3

Новият електромобил ще надхвърли продажбите на всички модели на марката накуп

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви, че компанията му планира нов, по-малък модел, който ще се разположи под Model 3 и Model Y в гамата на марката. Говорейки за печалбите на компанията за третото тримесечие, милиардерът разкри и някои подробности за новия проект.


Tesla


„Със сигурност този нов модел ще надхвърли продажбите наши превозни средства накуп“, коментира Мъск. Той допълни, че за целта инженерите на Tesla работят върху нова платформа, която ще е по-малка от тази на Model 3 и Model Y. И това ще позволи намаляването на разходите по производството  наполовина. 

Изявлението на Мъск обаче беше прието с известно недоверие, защото плановете на Tesla често се променят в последно време. Производството на камиона Semi стартира със закъснение, а появата на моделите Roadster и Cybertruck на няколко пъти беше отлагана.

Освен това, много експерти поставят под съмнение и цената на бъдещия най-достъпен модел на марката. При представянето на Model 3 беше обявено, че той ще струва 35 000 долара, но това се оказа невъзможно и сега цените на най-достъпната Tesla стартират от 46 990 долара. Пускането на нов електромобил, струващ малко над 23 000 долара, би било огромно постижение за марката, но не е ясно как ще се случи това, тъй като не се очаква батериите да поевтинеят чак толкова до края на десетилетието.

Отчита се обаче и друго – въпреки многото неизпълнени обещания от Tesla, компанията на Мъск и преди е шокирала света с надминаващ очакванията продукт. Затова и не се изключва възможността тя да го направи отново.

Снимка: Carscoops


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По ниска цена по малка батерия по малък пробег проста зависимост
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ... не съм 8
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    аз не съм 7, но Рено Зое с 52 kWh батерия по WLTP: 395 km
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Как го реши това за пробега? Чисто нова батерия за Тесла модел 3 е 14 хиляди долара. Това ще е доста по-малък автомобил с по-малка мощност със същата батерия ще измине дори повече километри от модел 3.Но вероятно заради теглото и цената, ще намалят капацитета на батерията, за да изминава същите километри като модел 3- около 500. Между другото колко минава Рено zoe? Сериозно питам, че не ми се търси.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С тия цени на ресурсите с 50% по малко пак ще е около 50бона с пробег по малък от на Рено Зое
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това се знае отдавна, Тесла 2 за $25 000.От 2 години вече се говори за това.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде пък го измислиха този цвят? Да не копират porsche?
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Нали се сещаш, че дори да го пуснат на 50% от цената на модел 3, процента си е процент и брутният марж на печалбата пак ще се запази 30+%. Но си прав че докато намерят баланса между търсене, предлагане и производствени възможности, могат да си позволят да го продават и на 70% от цената на Тесла модел 3 и пак ще има кой да го купува.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Напротив, акциите им се сринаха. Акционерите не са доволни от само 56% ръст на приходите спрямо миналата година, а направо са бесни, че вече второ тримесечие брутният марж на печалбата е паднал на 28%.И това на фона на останалите автопроизводители които се борят спадът на продажбите им да е по-малък, затварят предприятия и спират модели, а дори в добрите времена се радват на 10% брутен марж на печалбата. А да не говорим, че все още не знаят как да произвеждат електромобили на печалба.
  • #3
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След тези новини скочиха ли им акцийките, то обикновено и затова ги пускат?