IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla притиска Volkswagen на всички фронтове - дори в Германия

Model Y успя да измести лидера по продажби VW Golf на родния му пазар

Tesla е производител №1 на електрически автомобили в света, но продажбите на марката в Европа изоставаха в сравнение с други региони. Сега обаче ситуацията започва да се променя, като компактният електрически кросоувър Tesla Model Y задмина по продажби Volkswagen Golf дори в Германия.


Tesla


Според Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA), през септември 2022 г. са продадени 9846 бройки от Tesla Model Y, което е позволило на американския кросоувър да изпревари традиционните лидери на германския пазар Volkswagen Golf и Volkswagen Tiguan. Освен това Tesla Model Y надминава цялата гама електрически автомобили Volkswagen ID – продадени са общо 4127 коли.

Успехът на Tesla показва, че Volkswagen започва да губи позиции, тъй като новооткритата германска фабрика Giga Berlin увеличава производството, а китайската  Giga Shanghai удвоява бройката на електромобилите, които слизат от нейните конвейери. А тъй като германският пазар е най-големият в Европа, той може да се разглежда като барометър на продажбите на Стария континент.


Tesla


Продажбите на Tesla в Европа също бяха стимулирани от рязкото покачване на цените на бензина, което накара купувачите да използват електрически превозни средства вместо автомобили с двигатели с вътрешно горене. Програмите за държавна подкрепа също допринесоха за повишеното търсене на електрически превозни средства в Германия.

От друга страна, продажбите на Volkswagen бяха засегнати от логистични смущения, причинени от военните действия в Украйна и смяната в ръководството на германския концерн след оставката на бившия изпълнителен директор Херберт Дийс.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Kk ( преди 1 година )
    Кво толко се кефите на тези кошници една батерия и 2 електромотора един таблет в средата реалната стойност на тези електрокари е поне на 1/3 от това за което ги продават. Пълен смях.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Абе какво ще карат в Перник като Фаувето си замине?!
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Австрия Тесла У също е най-продаван с 1400 броя през септември а в топ 5 има още един електромобил- ИД4 с 500 броя
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Китай Тесла У е най-продавания СУВ за септември с 47 700 броя като 3 модела от топ 5 са електрически другите 2 са на BYD
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Е като сравниш колите на Ваг и тези на Тесла ти би ли си взел Айде 4 да речем пред Модел Y! Ако си цениш парите едва ли? За проблема с 77kw батерии на фв няма да започвам да говоря дори!
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Неграмотни, невежи разбирачи сте. Че и ужасно нагли!
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    86% електрички в Норвегия, 19,7 в Германия, 25% електрички и хибриди в Китай, 17% в световен мащаб. Сещате ли сами или ви трябва жокер, разбирачи?
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    дизеловата принцеса цъфна и пак избълва много дивотии!
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 1 година )
    Не харесвам нито Фолксваген, нито Тесла. Но не мога да отрека, че за толкова скъп и иновативен автомобил качеството на Теслите е смехотворно. Току-що минах покрай една S, фугите й са по-зле от на блъсната кола нисък клас. Кошмар. За интериора, който буквално се разпада и това е писано неведнъж, няма нужда и аз да говоря.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Все още повечето Тесли идват от Китай на порции даже най-продаваната версия на У тази със задно и малка батерия на 15 хил евро по-ниска цена се очаква от декември така че вероятно тогава ще е най-големия внос от Китай особено защото вече нямат чакащи поръчки там и изнасят максимално преди да започнат да намалят цените