IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla вече не се нуждае от евтин модел

Търсенето на Model 3 и Model Y е по-голямо от очакваното въпреки високата им цена

Лидерът на пазара на електрически превозни средства Tesla продължава да се бори за масовото им приемане от потребителите, но има една основна пречка – тяхната достъпност. В момента на основния пазар на марката – този в САЩ, няма електромобил за под 30 000 долара, като доклад на Kelley Blue Book съобщава, че средната цена на колите на ток е 66 000 долара.


Tesla showroom


Така тя над средната за индустрията, като по-скоро съответства на моделите от луксозния клас. И съответно пречи на милиони потребители да обмислят придобивката на електрическо превозно средство. В момента, според сайта на компанията, базов Model 3 струва 46 900 долара, но неотдавна главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, беше обяви, че тази кола ще струва под 30 000 долара, за да може повече хора да си я позволят.

През 2018 г. Мъск заяв в свое интервю, че до три години Tesla може да построи евтина кола, която да се продава за 25 000 долара. Две години по-късно милиардерът отново разпали надеждите за евтина Tesla, като тя дори получи име – Model 2. Тогава Мъск обеща, че това ще бъде превозно средство на цена 25 000 долара, което ще получи и система за автономно движение. Такъв електромобил би могъл да се появи, след като се намалят разходите за батерии на 50%.

През септември 2021 г. се появиха слухове, според които Мъск е казал на служителите на Tesla, че компанията ще пусне Tesla Model 2 през 2023 г. В началото на тази година обаче милиардерът разби надеждите на потенциалните купувачи, като обяви, че в момента компанията му не работи върху електромобил за 25 000 долара. Според Мъск, такава кола ще се появи в един момент, но това е все още далеч, тъй като в Tesla се работи по други проекти.

Сега перспективата за появата на евтина кола на Tesla окончателно беше зачеркната и от вицепрезидентът на компанията Мартин Виеха, който отговаря за връзките с инвеститорите. По време на техническа конференция в Сан Франциско той заяви, че за да се превърне в производител с голям обем, Tesla трябва да разшири порфолиото си от достъпни модели. В същото време обаче Виеха посочи, че Model 3 и Model Y се радват на търсене, което е по-голямо от очакваното. А това намалява необходимостта от нов, по-евтин модел.

„Очакваме догодина Model Y да стане най-продаваният автомобил в света изобщо. Това ще бъде много важен лост за бъдещите продажби, който все още не сме използвали“, коментира Виеха, цитиран от Business Insider.

Феновете и акционерите на Tesla обаче могат да бъдат доволни, тъй като, според Виеха, разходите за производство на автомобили на американската марка са спаднали с 57% спрямо 2017 г. В момента производството на една кола излиза 36 000 долара в сравнение с 84 000 долара през 2017 г., като този драстичен спад в разходите се дължи на по-добрата конструкция на самите електромобили от марката.

Виеха добави, че фабриката на Tesla във Фриймонт (Калифорния), която е първата на компания, не е идеалното място за производство на автомобили, защото е твърде скъпа. За сравнение, процесът в заводите в Шанхай и Берлин е много по-евтин. В момента компанията търси места за изграждането на още две фабрики, като едната почти сигурно ще бъде в Канада.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Защото гигапресите в заводите отливат купета в 2 части вместо досегашните 171 и спестяват 1600 точкови заварки.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко с времето си.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ясно че поръчките за месеци напред не са достатъчен стимул за да печелят по малко пари пускайки достъпен модел
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А тия щяха да фалират , щяха да са изчезнали вече , щяха и други неща да правят ! И това е малка част според петролопитеците
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Общи приказки които не значат че не се нуждае от по-малки и евтини модели особено за Европа, Япония и други ако иска да увеличава продажбите дългосрочно както и едно комби (или поне лифтбек) Модел 3 в Европа но разбира се целта на всички не само Тесла е да отговорят първо на търсенето на скъпите модели. Още в началото се почва с грешка и има поне 2 модела в САЩ за под 30 хил- Шеви Болт от 26 хил и Лийф от 28 хил