IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-евтината Tesla Model Y вече се продава в Европа

Базовата версия Standart Range e със задвижване на задните колела

Американската компания Tesla започна официално да предлага най-евтиния вариант на Model Y в Европа. В зависимост от държавата разликата в цената на новата базова версия на кросоувъра спрямо останалите модификации достига внушителните 16 000 евро, пише Electrek.


Tesla-Model-Y-Standard-Range-Europe


Новият вариант на Model Y е оборудван с един електромотор и е със задвижване на задните колела. С едно зареждане на батерията може да измине 430 км – по-малко от вече наличния Long Range (533 км). Максималната скорост е същата - 217 км/ч, но ускорението от 0 до 100 км/ч е по-бавно - 6,9 секунди вместо 5 секунди.

На някои европейски пазари тази нова версия на Model Y вече е по-евтина от базовия Model 3. В Германия автомобил с базово оборудване е оценен на 54 000 евро, а изпълнението на Long Range струва 57 000. По-изгодно електрическият кросоувър се предлага в Нидерландия - там искат 50 000 евро, а за Long Range - 66 000.

В Обединеното кралство цената е £51 990 (61 000 евро), което е с £6 000 (7 хил. евро) по-малко от Model Y Long Range. Обявено е, че моделът е наличен за поръчка само от декември 2022 г. до февруари 2023 г. Едномоторният Model Y преди това се продаваше в САЩ, но изчезна от пазара след няколко месеца.

Автомобилният производител не уточнява дали новата стандартна гама Model Y се произвежда в Tesla Gigafactory в Берлин, където американците стартираха производството на Model Y по-рано тази година, или се внася от Gigafactory в китайския Шанхай, както повечето автомобили на Tesla, продавани в Европа в момента.

 

 

0 от 500
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Браво ( преди 1 година )
    Интересно че цената на тази версия е надута в Германия, Австрия и Норвегия и както пише разликата в цената е малка към 5 хил евро колкото да я има явно за да не подбива там където основен е немския У който им носи повече печалба а за Франция, Италия и Бенелюкс които са по-близо по вода до Китай или още основно се внася от там разликата е значителна около 15 хил евро и дори Модел У е по-евтин от версията на 3 със същата батерия..