IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Илон Мъск отново надхитри конкуренцията

Tesla има най-малко физически отзовани автомобили заради повреди

Американската компания Tesla изтегля над 1 милион автомобила в САЩ, защото прозорците могат да прищипят пръстите на човек, докато се вдигат. Подобна информация бе публикувана масово в световните медии, които се позовават на Националната служба за безопасност по пътищата (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA).

 

Tesla Model Y

 

Всъщност истината не е точно такава. Обясни го главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, с кратко съобщение в Twiter: „Терминологията е остаряла и неточна. Това е малка софтуерна актуализация по въздуха. Доколкото ни е известно, няма пострадали“. И публикува таблица с данни за изтеглени автомобили физически в серзиви и "ремонтирани" по въздуха.

Именно тук се крие една истина за Мъск, пише изданието Fortune: „Той може и да е направил електрическите превозни средства популярни, но истинската революция, която Мъск донесе в индустрията, често е пренебрегвана“.

 

FdQe8fUXwAAtIVD

 

Става въпрос за това, че голяма част от проблемите си Tesla решава по въздуха – с актуализация на софтуера и не е нужно автомобилите физически да се отзовават в сервизи. Обикновено, ако NHTSA открие, че една трета от всички коли, които един автомобилен производител някога е правил и имат недостатъци, тази компания ще се изправи пред огромно логистично предизвикателство, като изтегли всички проблемни машини физически от мрежата.

Но не и Tesla. С натискането на един бутон Мъск може да „ремонтира по въздуха“ над 1 милион автомобила и ще гарантира, че всички те отговарят напълно на изискванията за безопасност на NHTSA, пише още Fortune. Това е факт, защото Tesla е проектирала колите си от самото начало така, че всеки аспект от работата да бъде променен дистанционно. И което е по-важно - без да е необходимо да се променя какъвто и да е хардуер, свързан с безопасността.
Въпреки че производителите на автомобили все още трябва да координират изтеглянията си с NHTSA, независимо дали поправката е физическа или цифрова, Мъск твърди, че терминът вече е „остарял и неточен“, когато се прилага за Tesla.

 

 

Tesla Model Y-2

 

И тенденцията е автомобилните производители да се ориентират към „софтуерно дефинирани превозни средства“, които предоставят функции и иновации предимно чрез програмиране на единици и нули, вместо да подобряват скъпоструваща механика на болтове и гайки. „Tesla е типичният лидер на тази тенденция“, пише консултантската компания Deloitte.

Преди производителите на автомобили бяха принуждавани от инвеститори да възлагат възможно най-голяма част от своите компоненти на подизпълнители, за да могат да се съсредоточат само върху основните си силни страни като дизайн, разработка на двигатели и производство на превозни средства, където маржовете бяха най-високи. Някои марки, като Porsche например, бяха известни в индустрията с това, че възлагат възможно най-много работа на други компании и дори се хвалеха, че само 20% от стойността на техните луксозни автомобили са от собствена продукция.

„Софтуерно дефинираната трансформация на автомобила ще бъде неумолима тенденция, движеща развитието на автомобилната индустрия през следващите пет до 10 години“, заключава Deloitte.

 

 

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 месеца )
    Танкю, танкю, аз искам. Ез сервизни акции, дори по въздуха. Затова купуваме коли, дето не им трябват сервизни акции и сервиз. Наливаме масло, сменяме филтрите и газ. фОРД.
  • #23
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре е надхитрил всички, но все още не е казал къде, защо, как и поради каква причина сте записвани докато сте в купето. Истинската причина, а не тази, че така подобрявали услугата и се грижели за вашата безопасност. Ако има хора, които не ги бърка, то аз не съм от тях и бих искал да зная отговорите на тези въпроси. Докато не ги получа Тесла няма да си взема никога, колкото и да ми харесват. Има други електрички и Мъск само губи от злоупотребата с лични данни.
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Илон Мъск не е намерил тази ниша, а сам я е създал, защото направи както електромобили така и изгради инфраструктура за тяхното зареждане и затова продава най-много електромобили в световен мащаб. Тоест всички в момента се опитват да се набутат в неговата ниша, което пък му прави услуга, защото нишата се разширява и завзема от пазарния дял на ДВГ и се изграждат нови зарядни станции, които премахват притесненията и на останалите да си купят електромобил. Вече няма път назад към ДВГ.
  • #21
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тия Тесли не са Убави , нямат качество , дизайн , па и не са автопроизводител , поне според наШте андрешковци :) . Та нЕкой нЕма ли да ми даде нЕкоя Тесла за 5 до 10 иляди лева , аз ще се мъча с нея , па и нали само заблудени ги карат , и гаранции немат , Та бръже се обезценяват :)
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Ако производителя ти е написал, че автопилота е ниво 2, тоест в никакъв случай дори за една секунда не трябва да се оставя без надзор, защото все още не е завършен до ниво 4, когато ще може да се остави без човешки контрол и даже при всяко включване те кара задължително да чекнеш отметка, която е равносилна на подпис, че какво имаш пълната отговорност, а ти решиш да заспиш или да идеш на задната седалка, докато автопилота шофира, си е чист опит за самоубийство. Както искаш, така го разбирай.
  • #19
    2 rate up comment 7 rate down comment
    реплика ( преди 2 месеца )
    Всички марки имат по някой модел с повече от милион километра.Мъск е намерил ниша и продава ,но е далеч от големите производители с качество ,сигурност, дизайн и т.н
  • #18
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Ти прочете ли какви глупости си написал преди да натиснеш ДОБАВИ?!?! Какви сръвнения с нож бе селски?!? Автопилота затова уж го мъчат толкова за да елеминира човешките грешки, желания и умишлени или случайни възможности да навреди на себе си и околните!!!! Толкова си втресен да защитаваш нещо до което никога не си имал досег и най-вероятно ще имаш само ако успееш да събереш пари за да си наемеш такава кола за ден, че чак губиш расъдък като пишеш!!!
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Относно осемгодишната гаранция, какво ще кажеш за батериите и двигателите които са сменени на онази Тесла, която измина 1,6 милиона километра?
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Това е все едно да кажеш че производителят на ножове е виновен заради действията на масов убиец, защото са направени с произведения от него нож!Точно като ножа, автопилотът може да бъде както добър помощник, така и много опасно оръжие с което да нараниш както себе си така и други хора и с двете трябва да се подхожда с отговорност и внимание. Да тръгнеш с ножа напред в тъмното и да седнеш на задната седалка с включен автопилот който се движи на автомагистралата, си е пълна безотговорност.
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Propov ( преди 2 месеца )
    Тия 8 години гаранция са само обещание. Обещание , което очевидно не се изпълнява. Тесла отказват гаранции поголовно. Също очевидно че имат протекции от правосъдеието в САЩ, щото досега Свети Мъск трябваше да стане мъченик в затвора. И хора се затриват заради измамата Автопилот, и огромни разходи за отаказани гаранционни ремонти изненадват собствениците. Абе на теспилотите се плаща да си рискуват живота. Балъците с Тесла сами си плащат и подвеждат и близките си на риск. Ама е модерно!