fallback

България е по-добре от Испания и Чехия със зарядните станции

Голям проблем за държавите от ЕС е и скоростта на зареждане

Пътните мрежи в повечето страни от ЕС нямат достатъчно на брой зарядни станции за електрически автомобили, но също така и по-голямата част от тях не зареждат достатъчно бързо, се казва в съобщение на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

 

 

Къде се намира България? Страната ни изостава в изграждането на зарядна инфраструктура, но и същевременно е по-напред от държави като, например Испания, Чехия, Румъния, Унгария, Гърция... У нас на всеки 100 км са разположени едва около 2 зарядни станции, показва статистиката нa АСЕА. Наблюдава се огромна пропаст между страните с най-много зарядни устройства и тези с най-малко. Например в Нидерландия има едно на всеки 1.5 км път, в докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само едно зарядно устройство на всеки 150 км.

Скоростта на зареждане също е основен проблем в целия континент, тъй като бързите зарядни устройства (с капацитет над 22kW) представляват малка част от общия брой. Всъщност само една на всеки седем от всички точки за зареждане в ЕС е бърза. Всички останали имат капацитет от 22kW или по-малко и не зареждат с приемлива скорост.

 

 

Шест държави от ЕС нямат нито една зарядна станция на 100 км път - Литва, Кипър, Гърция, Естония и Полша. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции за зареждане на 100 км път, сред които е и България. Само 5 страни имат повече от 10 зарядни станции на всеки 100 км – Нидерландия (64), Люксембург (58), Германия (26), Португалия (25) и Швеция (12).

И въпреки че България не е сред най-зле представящи в класацията, то страната ни трябва да навакса, за да отговори на все по-голямото търсене на електромобили и на изискването на ЕС, според което до 2025 г. трябва да бъдат инсталирани зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища.

Генералният директор на ACEA - Сигрид де Врис, казва: „Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство. Призоваваме членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно инфраструктурата за зареждане, като поставят амбициозни инфраструктурни цели с ясни механизми за прилагане за всяка държава членка“.

 

 

fallback
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    Обаче все още ти се губи най-важното - за изминаване на тези 800 км, трябва да сипеш нафта 400 долара или ток за 56 долара. Как мислиш, големите фирми какво ще изберат?350 долара разлика на ден са около 100 хиляди долара на година от всеки камион. Ти ако си собственик на 20 камиона, какви ще избереш да купиш, когато заменяш старите?
  • #12
    До долния ( преди 1 година )
    Хайде сега по прочети малко по темата и пак пиши!Тесла минава на теория 800 км с максимален товар и максимална скорост, които не са реалистичен пример и в реалността при тестове бяха постигнати 960 км с реален товар на клиент и реални скорости. Освен това по закон, шофьорът няма право да кара повече от 4,5 часа без да направи поне 45 минути на почивка. А след това да кара още 4,5 часа и това са му позволените часове за денонощие. По изключение 10 часа. Останалите са му свободни за зарежд ...
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Не ставай смешен пробега на Тесла е даден когато камиона е "напълно натоварен при 37 хиляди kg бруто комбинирано тегло" и при Мерцедес и другите най-вероятно е така въпреки лъжата ти
  • #10
    До 4 ( преди 1 година )
    Дизеловите камиони в САЩ с едно зареждане минават по 2500-3000 км. А камиона на Tесла дават максимален пробег 800км. но това е БЕЗ товар!. като му сложиш да тегли едни 20 тона и пробега ще падне на 400км. А зимата като паднат температурите и 250 км ще са постижение. Големите фирми отдаван ги тестваха тия неща и видяха че не става. На ток може само за къси разстояния и където има инфраструктура.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако тази класация беше направена миналата година по това време, положението щеше да е отчайващо, защото имаше само две бързи зарядни станции от софия до морето, а вече са десетина зарядни станции с по няколко колонки, като на една от зарядните станции има три колонки по 200 киловата, което означава зареждане за 6мин. на 20 kw за изминаване на 100 км при движение със 140 км в час по магистралата с климатик/отопление. При тръгване с пълна батерия, отиване и връщане с 20 минути зареждане.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Тесла започва доставките на камиона от декември а Мерцедес и изброените от теб планират да пуснат камиони с по около 500км пробег до 2 години. Мерц и някои други и сега имат такива но с по-малък пробег и новия който планират е с LFP батерии с очакван живот над 1 милион километра
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    Обясних и че след три години чак ще има череши, което не и попречи още на другия ден да отиде пак да търси, та и ти така. Казаха ти че ще доставят първите камиони на тесла на първи декември тази година, но това няма да ти пречи всеки ден дотогава, да питаш къде са камионите. А ще минат на ток, когато успеят да произведат достатъчно бройки. Ще минат години, но е необратим процес и няма да се върнат на нафта никога. Тя ще остане за специфични случаи, когато цената няма значение и няма избор.
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Ама и ти като щерката като малка, когато ми помогна да засеем една череша, на другия ден като се събуди отиде да бере череши и беше много разочарована, че няма още. Обясних и че след три години чак ще има череши, което не
  • #5
    До 4. ( преди 1 година )
    Ще мине....ама някой друг път! То ако така ставаше големите фирми Мецедес, Волво, Ман, Сканиа и др. отдавна да са го направили. А те само си играят с разни прототипи. Тесваха, направиха си сметките и видяха че не става и спряха да говорят по темата. Какво стана с камиона на Тесла? Нали щяха да почват доставките? Няма нищо.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    А дори не се усещаш, че е много по-лесно да се направи криза за нафта в България отколкото криза за ток, защото горивата са 100% внос (нефтопродуктите). Но пък за разлика от това България е една от най-големите износителки на ток в региона и само половината от изнесеното количество може да осигури зареждането на абсолютно целия автопарк в България и пак ще остане за износ. Не се усещаш, че тежкотоварният транспорт пръв ще премине на ток, защото транспорта е много по-евтин и ще замени дизела.
fallback
Последни