fallback

България е по-добре от Испания и Чехия със зарядните станции

Голям проблем за държавите от ЕС е и скоростта на зареждане

Пътните мрежи в повечето страни от ЕС нямат достатъчно на брой зарядни станции за електрически автомобили, но също така и по-голямата част от тях не зареждат достатъчно бързо, се казва в съобщение на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

 

 

Къде се намира България? Страната ни изостава в изграждането на зарядна инфраструктура, но и същевременно е по-напред от държави като, например Испания, Чехия, Румъния, Унгария, Гърция... У нас на всеки 100 км са разположени едва около 2 зарядни станции, показва статистиката нa АСЕА. Наблюдава се огромна пропаст между страните с най-много зарядни устройства и тези с най-малко. Например в Нидерландия има едно на всеки 1.5 км път, в докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само едно зарядно устройство на всеки 150 км.

Скоростта на зареждане също е основен проблем в целия континент, тъй като бързите зарядни устройства (с капацитет над 22kW) представляват малка част от общия брой. Всъщност само една на всеки седем от всички точки за зареждане в ЕС е бърза. Всички останали имат капацитет от 22kW или по-малко и не зареждат с приемлива скорост.

 

 

Шест държави от ЕС нямат нито една зарядна станция на 100 км път - Литва, Кипър, Гърция, Естония и Полша. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции за зареждане на 100 км път, сред които е и България. Само 5 страни имат повече от 10 зарядни станции на всеки 100 км – Нидерландия (64), Люксембург (58), Германия (26), Португалия (25) и Швеция (12).

И въпреки че България не е сред най-зле представящи в класацията, то страната ни трябва да навакса, за да отговори на все по-голямото търсене на електромобили и на изискването на ЕС, според което до 2025 г. трябва да бъдат инсталирани зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища.

Генералният директор на ACEA - Сигрид де Врис, казва: „Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство. Призоваваме членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно инфраструктурата за зареждане, като поставят амбициозни инфраструктурни цели с ясни механизми за прилагане за всяка държава членка“.

 

 

fallback
  • #3
    Да играя децата ( преди 1 година )
    С електрическите колички да си играят там. Но реално най никой му пука за зарядните......само на една малка групичка фанатизирани екоталибани. Важното е да има нафта! Евтина и достъпна нафтааа. Щото без нафта няма икономика и всичко спира! Няма да има нито производства, нито транспорт, нито добив на ресурси. Ако дойде криза за нафта ще ми ядете дедовия! Ще настане кризата на кризите.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Дори не е нужно да е трифазна. Ако работодателя сложи на паркинга една 7,4 киловата зарядна станция, мощност която се поддържа от всички автомобили, всеки ден на нея за 9 часа се зареждат по 300-400 км в зависимост от шофирането. При средно 13 000 км годишно, на седмица се падат по 250км, тоест само една такава колонка е достатъчна за зареждане на поне 7-8 автомобила, за да карат по десетина дена след едно такова зареждане.
  • #1
    Монтажист ( преди 1 година )
    Спирането на DC (правотокова, бърза) станция е частен случай. Основното зареждане е където колата виси по 22 часа в денонощие, за да се кара 2.. AC (променливотоковите, бавни) станции са по 1000 кинта и до 22 kW на трифазен ток и до 7.4 на монофазен. Друг е въпросът дали колата ви може да ги поеме. Гледайте колко kW й е бордовото зарядно. То взима AC тока и го изправя, за да го вкара в батерията. Едно Зое, Megan e-Tech и др. с 22 kW бордови вкарват 100+ км на бавна/домашна станция за един обяд
fallback
Последни