fallback

България е по-добре от Испания и Чехия със зарядните станции

Голям проблем за държавите от ЕС е и скоростта на зареждане

Пътните мрежи в повечето страни от ЕС нямат достатъчно на брой зарядни станции за електрически автомобили, но също така и по-голямата част от тях не зареждат достатъчно бързо, се казва в съобщение на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

 

 

Къде се намира България? Страната ни изостава в изграждането на зарядна инфраструктура, но и същевременно е по-напред от държави като, например Испания, Чехия, Румъния, Унгария, Гърция... У нас на всеки 100 км са разположени едва около 2 зарядни станции, показва статистиката нa АСЕА. Наблюдава се огромна пропаст между страните с най-много зарядни устройства и тези с най-малко. Например в Нидерландия има едно на всеки 1.5 км път, в докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само едно зарядно устройство на всеки 150 км.

Скоростта на зареждане също е основен проблем в целия континент, тъй като бързите зарядни устройства (с капацитет над 22kW) представляват малка част от общия брой. Всъщност само една на всеки седем от всички точки за зареждане в ЕС е бърза. Всички останали имат капацитет от 22kW или по-малко и не зареждат с приемлива скорост.

 

 

Шест държави от ЕС нямат нито една зарядна станция на 100 км път - Литва, Кипър, Гърция, Естония и Полша. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции за зареждане на 100 км път, сред които е и България. Само 5 страни имат повече от 10 зарядни станции на всеки 100 км – Нидерландия (64), Люксембург (58), Германия (26), Португалия (25) и Швеция (12).

И въпреки че България не е сред най-зле представящи в класацията, то страната ни трябва да навакса, за да отговори на все по-голямото търсене на електромобили и на изискването на ЕС, според което до 2025 г. трябва да бъдат инсталирани зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища.

Генералният директор на ACEA - Сигрид де Врис, казва: „Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство. Призоваваме членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно инфраструктурата за зареждане, като поставят амбициозни инфраструктурни цели с ясни механизми за прилагане за всяка държава членка“.

 

 

fallback
  • #23
    пена ( преди 2 години )
    Не знам за вас, но аз вкъщи имам ток и контакти на стената. Зареждам си електричката всяка вечер и като мина покрай бензиностанция се смея на балъците...
  • #22
    хе хе хе ( преди 2 години )
    Путин с двоен удар хем изчисти коронкавирусчето а сега ще изчивти и електеическите недоразумения.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересен феномен там където наистина си трябва кола например в Африканската пустош или Австралия всичко е и ще бъде завинаги на двг в Европа дето има всякакъв електрифициран транспорт метро трамваи тролеи и дето за нищо не ти е необходима колата освен да закараш разглезената си приятелка европейска която я мързи да гледа до супера на 5 метра всичко е с коли.После кой замърсявал планетата ганаеца дето тича между две села да достави пощата или разглезеният уайттрашър
  • #20
    голем праз ( преди 2 години )
    С тоя режим на тока не я виждам европа и електрокарите
  • #19
    СмЕх ( преди 2 години )
    Нямало ресурси за ел камиони , но пък има ресурси за тракащи и пушещи та.ли-ги ! Тва нефтопитеците са голяма работа :)
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    А тези камиони имат 1,6 милиона километра гаранция за батериите и двигателите.Знаеш ли кое е лудост? Лудостта не е 5 тона батерии, от които след рециклиране, ще се получат още пет тона батерии, но заради подобрение на технологиите вероятно вместо 800, ще са с 1 000 или 1200 kwh капацитет и ще изкарат още няколко милиона километраЛудостта е, че само за първите 1,6 милиона километра, дизеловия камион ще изгори 500 тона гориво, което ще отдели около 300 т въглеродни емисии.
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност не са 1000 киловатчаса, а са 800 защото камионът на тесла харчи по 1 киловатчас на километър. Това са батериите за 10 броя тесла модел 3, но един камион изминава повече километри на година от 10 леки автомобила и спестява повече емисии. Все пак печалбата от 10 електромобила е повече и с наличните батерии tesla предпочиташе да прави леки автомобили, но от няколко седмици няма проблеми с доставките на батерии и има достатъчно, затова започна производството на камиона.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато не ги видим тези електрически камиони в реални условия няма как да повярвам че са ефективни. Всеки може може да си приказва каквото си иска. Но в реалния свят всичко си върви на дизел и няма никакви изгледи това да се промени в близките 20 години. Хората са изчислили че за 800км.пробег при 40 тона камион е нужна батерия най малко 1000KWh. Тази батерия тежи около 5.8 тона. представете си колко ресурси и литий ще трябват за само за камионите. Това е ЛУДОСТ. Разберете го. Няма да стане.
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност за всички камиони които са поръчани досега, цената ще си остане седем цента до края на живота на камиона. Така или иначе обещанието е, че тези камиони ще се зареждат с възобновяема енергия, така че цената на енергията в мрежата не е обвързваща.
  • #14
    До 13 ( преди 2 години )
    Тока за 800 км е по-скоро около 150 долара по днешни цени в щатите щото дори в началото Тесла да субсидира тока няма да е вечно както беше при S/X но във всеки случай разликата е поне около двойна което е десетки хиляди долара годишно
fallback
Последни