IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Хибридите помагат повече на околната среда от електромобилите

Според японците пътят към постигане на нулеви вредни емисии е различен от този на останалите производители

Японският производител Toyota предполага, че неговите хибридни превозни средства могат да помогнат повече за намаляване на вредните емисии от електрически превозни средства. Както е известно, компанията е най-големият производител на автомобили със смесено задвижване, но изостава от конкуренти при колите, задвижвани изцяло на ток.


Toyota RAV4


Според ръководството на Toyota, пазарът все още не е готов да електрически превозни средства, въпреки огромния скок на интереса към тях. Затова и в японската компанията продължават да държат на мнението си, че трябва да предлагат множество опции за задвижване, оставяйки решението на клиентите си.

„Изчисленията на Toyota показват, че 300 000 продадени хибридни автомобила намаляват вредни емисии колкото и 90 000 електрически превозни средства“, коментира вицепрезидентът на австралийското подразделение на марката Шон Ханли, цитиран от изданието Electrek.

Топ-мениджърът допълни, че Toyota не се противопоставя на електрификацията, но въглеродната неутралност не бива да бъде разглеждана само от една страна – тази на електромобилите. В компанията са съгласни, че въглеродът е проблем и че трябва да се предприемат стъпки в тази посока, но това може да стане и по други начини, а не само със залагане на електрически превозни средства.


Toyota bZ4X


Наскоро Toyota пусна на пазара първия си изцяло електрически SUV. За съжаление обаче, bZ4X беше почти веднага изтеглен в сервизите заради производствен проблем, който може да причини падане на колелата по време на движение. Японците твърдят, че са разрешили проблема и bZ4X отново е на пазара, но не е ясно дали интересът към него ще се запази.


0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато Тойотка се прецаква сама, и господ мълчи.
  • #9
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Математик ( преди 1 година )
    Изчисленията на Toyota показват, че 300 000 продадени хибридни автомобила намаляват вредни емисии колкото и 90 000 електрически превозни средстваА моите изчисления показват, че на фона на 300 хил. продажби на хибриди от toyota, тесла продава 1,5 милиона електромобила на година, което е колкото 5 милиона хибрида. Тоест всеки може да си направи сметката дали 5 милиона хибрида са по-добре от 300 хил. за околната среда? Въпреки това за разлика от вас Тесла не се бие в гърдите по тема екология!
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди няколко месеца инвеститорите ги натиснаха и япончетата представиха 20 глинени модела. Само че се оказа, за тяхна голяма изненада, че батерии от глина не се правят. И пак се върнаха на старата опорка.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Лицемерно ( преди 1 година )
    "Затова и в японската компанията продължават да държат на мнението си, че трябва да предлагат множество опции за задвижване, оставяйки решението на клиентите си."Е няма такива лицемери! Какъв избор давате на клиентите си с опциите, които им предлагате? Отиваш в представителство на toyota и питаш какъв избор от електромобили имат, какъв ли е отговорът? Ами да предложат десетина електромобила и да видим клиентите им дали въобще ще погледнат към хибридите и водородните автомобили?
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сменили са тактиката. Преди обясняваха, че всички произведени хибриди от началото на производството им преди десетилетия, спестяват повече въглеродни емисии годишно, от колкото 3 милиона електромобила, а нямало достатъчно батерии светът да премине към електромобили. Затова с батерията на един електромобил правили 10 хибрида.Но ако преди две години по света се движиха по-малко от 3 милиона електромобила, само тази година ще бъдат продадени 10 милиона и опорката вече не върви
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зависи държавата в случая за Австралия са прави там 50% от тока е от въглища и още 20 от газ и няма да се промени драстично за 2-3 години
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много си прав, само годините си ги намалил двойно. Японците се движат около 20 г. зад последните иновации и тенденции в автомобилостроенето.
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Точно така е. Всичко е изчислено с японска прецизност по данните от преди 10 години, но понеже са с консервативно мислене, смятат че и останалия свят е такъв и данните са същите като преди 10 години, но за тяхно съжаление светът не се променя с дни, а с часове и буквално вчерашната стратегия днес вече е остаряла, защото Путин като се събудил решил да направи нещо или пък Тесла изкарала нов продукт или пък китайците започнали производство на нов вид батерии и зареждане за 15 минути на 480 kw.
  • #2
    11 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка: "Бла, бла...". Светът: "Чао, чао, Тойотке, няма да ни липсваш!"
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално вдичко е изчивлено с японска прецизност